پیگیری اجرای طرح تعدیل، ساماندهی و تثبیت اشتغال تعاونی‌های صیادی مازندران

مدیرکل شیلات مازندران از پیگیری اجرای طرح تعدیل، ساماندهی و تثبیت اشتغال تعاونی‌های صیادی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران در نشست با صیادان پره شهرستان جویبار گفت: شیلات استان دارای ۱۱۶ تشکل صیادی با عضویت حدود ۵ هزار نفر درسه بخش پره، کیلکا و خاویاری است که در ایجاد اشتغال، درآمد و تامین بخشی از پروتیین جامعه و اقتصاد کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی افزود: سالانه حدود۳۰ هزارتن انواع ماهی با ارزش اقتصادی ۱۵۰ میلیارد تومان دراستان تولید می‌شود.

محمدزاده گفت: سه موضوع تخفیف ۱۰ درصدی بیمه صیادان، محاسبه وسخت و زیان آور شمردن شغل و حرفه صیادی و اعمال طرح تعدیل، ساماندهی، اقتصادی کردن و تثبیت اشتغال تعاونی‌های صیادی در حال پیگیری است.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: ۵ شرکت تعاونی با ۴۰۰ نفر صیاد در حوزه استحفاظی شهرستان جویبار به صید وصیادی می‌پردازند که سالانه ۱۰ درصد صید پره استان را به خود اختصاص می‌دهند.

نوایی مدیرعامل اتحادیه پره مازندران نیز به نمایندگی از جامعه صیادی، به تلاش ومشارکت جامعه صیادی در کنار شیلات برای اجرای طرح تکثیر طبیعی  ماهی در قالب شیل و ایجاد استخر در مجاورت جایگاه‌های پره اشاره کرد و گفت: به دلیل تورم قیمت ادوات صیادی بسیار بالا رفته و هزینه‌های سنگینی را بر دوش جامعه صیادان گذاشته است.

وی حمایت مجمع نمایندگان استان را برای تحقق خواسته‌های جامعه صیادی خواستارشد.

رضییان و علی ادیانی نمایندگان مردم شهرستان‌های قاﺋمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ درمجلس شورای اسلامی نیز گفتند: ما تلاش می‌کنیم تا از طریق قانون موانع ومشکلات جامعه صیادی برطرف شود.

انتهای پیام/آ

مشکلات صیادی پیگیری می‌شود

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.