امام جمعه همدان:

رمز پیروزی انقلاب پیروی از مکتب حق اهل بیت بود

امام جمعه همدان گفت: اگر مکتب حق اهل بیت(ع) و رهبری برخواسته از این مکتب نبود این انقلاب در ایران نیز رخ نمی‌داد.

رمز پیروزی انقلاب پیروی از مکتب حق اهل بیت بودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقللاب گفت: همه ی مردم ایران در این پیروزی و پشت سر گذاشتن مشکلات کشور نقش اساسی دارند که در این میان نقش ولایت در این اتفاق بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر لزوم رعایت تقوای الهی افزود: باید کارها برای رضای خدا انجام شود اما برخی نه تنها به این موضوع توجه ندارند بلکه می‌خواهند کار انجام شده را هم به نام خود تمام کنند.

امام جمعه همدان با طرح این سوال که باید دید چرا انقلاب ایران در کشورهای دیگر رخ نداده است در پاسخ گفت: اگر مکتب حق اهل بیت(ع) و رهبری برخواسته از این مکتب نبود این انقلاب در ایران نیز رخ نمی‌داد.

آیت الله محمدی با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) عنوان کرد: همان طور که بانوی دو عالم فرمودند «خداوند رهبری اهل بیت(ع) را برای در امان ماندن امت اسلامی قرار داده است».

وی با اشاره به رهبری بی نظیر امام خمینی ره در جریان قبل و بعد از انقلاب اسلامی،گفت: امام خمینی(ره) با تکیه بر احکام اسلامی همه اقوام را متحد کرد و در نهایت انقلاب شکل گرفت.

امام جمعه همدان افزود: تبعیت از ولی فقیه را رمز پیروزی ایران اسلامی در مقابله با 40 کشور دنیا است.

آیت الله محمدی در ادامه بیان کرد:‌ اگر تمامی مسلمان جهان نیز متحد بودند هیچ قدرتی در مقابل آنها نمی‌توانست خودی نشان دهد.

وی با بیان اینکه اگر در چارچوب اسلام عمل شده بود، هیچ قدرت سلطه‌گری وجود نداشت،گفت:دراین صورت شاهد این همه کشت و کشتار در جهان نبودیم.

امام جمعه همدان با اشاره به غیر قابل اعتماد بودن آمریکا، نمونه آن را مذاکره در قضیه هسته‌ای دانست و گفت: آمریکا بدعهدی کرد و اروپایی‌ها به دروغ گفتند برجام را حفظ می‌کنند اما امروز می‌بینیم ادعای آنها فریبی بیش نبود.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه پس از امام خمینی، مقام معظم رهبری بزرگترین منادی وحدت بین مسلمانان هستند گفت: به برکت رشد اسلام همه انسان‌ها نفع می‌برند بنابراین باید از کشورهای مظلوم و ستمدیده حمایت کرد.

وی در ادامه با اشاره به غیر قابل اعتماد بودن آمریکا، نمونه آن را مذاکره در قضیه برجام دانست و گفت: آمریکا بدعهدی کرد و اروپایی‌ها به دروغ گفتند برجام را حفظ می‌کنند اما امروز می‌بینیم ادعای آنها فریبی بیش نبود.

امام جمعه همدان با بیا اینکه اروپایی‌ها بیانیه 12 ماده‌ای وقیحانه‌ای دادند و در آن از موشک‌های ایران ابراز نگرانی کردند گفت: این در حالی است که مشخص نیست خود آنها چندین هزار اسلحه به منطقه ارسال می‌کنند.

طه محمدی با اشاره به کمک تسلیحاتی آمریکا به گروه های تروریستی سوریه گفت: با این سلاح ها مردم بیگناه را از بین می‌برد و نیز خودشان بمب اتم دارند اما از موشک‌های ما اعلام نگرانی می‌کنند

امام جمعه همدان در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به سیره حضرت زهرا(س)، توجه به شیوه تربیت فرزندان را بزرگترین درسی دانست که باید از حضرت فاطمه(س) الگو بگیریم.

وی با بیان اینکه اگر امروز پدر و مادرها غفلت کنند دشمنان، فکر و روح فرزندان آن‌ها را تسخیر می‌کنند خواستار توجه به رعایت سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی شد.

امام جمعه همدان در پایان با تأکید بر لزوم حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، این حضور را دشمن‌شکن دانست و گفت: باید از آرمان‌های انقلاب در هر شرایطی دفاع کنیم.
انتهای پیام/د.ا

پیروزی انقلاب ملت ایران در گرو پیروی از اهل بیت بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.