قالیباف در مشهد؛

چرا ناکارآمدی را پای استقلال می‌گذاریم؟/ فقر و فساد از سوی مدیرانی است که خط امام(ره) را قبول ندارند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فقر، فساد و تبعیض در کشور به‌دلیل استقلال‌طلبی و عزت مردم نیست، این مشکلات از سوی مدیرانی است که خط امام(ره) را قبول ندارند.

 چرا ناکارآمدی را پای استقلال می‌گذاریم؟/ فقر و فساد از سوی مدیرانی است که خط امام(ره) را قبول ندارند به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  محمدباقر قالیباف امشب در مراسم فجر فاطمی در محل مجتمع فرهنگی و مذهبی ثامن‌الائمه (ع) مشهد گفت: یکی از نعمت‌های بزرگ ما که غفلت سبب فراموشی آن شده، پیروزی انقلاب اسلامی است، خداوند این نعمت را بر یکایک ما نصیب کرده و امروز پس از گذشت ۱۴۰۰ سال، در سایه نظام ولایت و انقلاب اسلامی زندگی می‌کنیم، مبانی این انقلاب برخاسته از فرهنگ قرآنی و مکتب اهل‌بیت (ع) است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در طول تاریخ افراد مختلفی بر ما حکومت می‌کردند، بسیاری از نسل‌ها در دوران انقلاب اسلامی نبودند، برخی از ما به‌دلیل وجود مشکلات بسیار، از این نعمت بزرگ فراموش کردیم، اما برای شکر این نعمت مکلف هستیم.

قالیباف گفت: شکر این نعمت، حرکت در مسیر انقلاب است، با وجود مشکلات زندگی نباید تردیدی در دل ما راه یابد، انقلاب ما ریشه در محرم و صفر دارد، باید از حضرت فاطمه (ع) درس بگیریم، پس از رحلت پیامبر اکرم (ص)، انحراف بزرگی در مسیر جامع اسلامی و حرکت نبی مکرم اسلام (ص) به‌وجود آمد. حضرت زهرا (ع)، برای موضوع دفاع از ولایت از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کردند، جامعه آن روز‌ها بصیرت لازم و درک و فهم دقیقی نداشت، بخشی از مردم به‌دلیل تردید داشتن در دین به میدان نیامدند و نتایج آن در عاشورا و غدیر مشاهده شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اسلام مبتنی بر باور‌ها و سنت‌های الهی است، دین ما، اسلام سیاسی است و با ظلم مبارزه می‌کند، این اسلام طرف مستضعفان، عدالت، آزادی و حقوق مردم است، دشمنان با این اسلام مخالفند و نمی‌خواهند این دین مانع قدرت آن‌ها شوند، بنابراین اگر آمریکا در مقابل دین ما بایستد ما در مقابل تمامی آن‌ها می‌ایستیم.

قالیباف اظهار داشت: دشمنان هنوز به‌دنبال منحرف کردن مسیر انقلاب هستند، البته شرایط محیطی با زمان گذشته متفاوت است، در گذشته مردم از بصیرت لازم برخوردار نبودند، اما امروز چنین چیزی وجود ندارد، مردم ما فهیم هستند و درک دقیقی از دین برای آن‌ها وجود دارد، امروز مشکل ما در بخش مردم نیست.

وی بیان کرد: امام راحل فرمودند: ما با استبداد شاه، رژیم شاه و پهلوی مقابله می‌کنیم، اما نگران وجود و تأثیر غرب‌زده‌ها هستیم، چالش انقلاب از سوی تصمیم‌گیرانی رخ می‌دهد که مبتنی بر باور‌های الهی گام برنمی‌دارند. تصمیم‌گیرانی که اجرای دین را از وظایف خود ندانند و حتی هزینه استقلال و زندگی شرافتمندانه را صرفاً به‌خاطر راحت‌طلبی خود پرداخت نکنند، ناکارآمدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: چرا ناکارآمدی را پای استقلال می‌گذاریم؟ ما دنبال دشمن‌تراشی نیستیم، اما آمریکای چپاول‌گر دست از سر ما برنمی‌دارد، فقر، فساد و تبعیض در کشور به‌دلیل استقلال‌طلبی و عزت مردم نیست، این مشکلات از سوی مدیرانی است که خط امام را قبول ندارند.

قالیباف تاکید کرد: درآمد کشور در ۵ سال به ۵ برابر افزایش پیدا می‌کند، اما اتفاقی در حوزه اقتصاد رخ نمی‌دهد، ما از تصمیم‌های اشتباه چالش برای مردم می‌سازیم و ضعف خود را به گردن آمریکا می‌اندازیم

وی اظهار داشت: تا زمانی که ما در مسیر سنت‌های الهی حرکت کنیم، پیروزی از آن ماست، خطر از زمان جدایی از این مسیر آغاز می‌شود، نباید صرفاً شعار داد،  شعار مرگ بر آمریکا در حوزه اقتصاد به‌تعبیر امام (ره) چیزی جز کار و تلاش نیست.

قالیباف بیان کرد: براساس سنت الهی برای مقابله با ظلم باید ظرفیت‌ها را تجمیع و استفاده کرد،  اقتصاد غیرمردمی فسادانگیز است، اختصاص یافتن ۸۰ درصد از اقتصاد به دولت امر صحیحی نیست، حوزه مدیریت باید اصلاح شود، وجود فساد، تبعیض و فقر ناشی از ناکارآمدی مسئولان و مدیران است، در صورت حذف نظارت و نبود قانون، این مشکلات نیز ریشه‌دار می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: باور‌های الهی ما را پیروز می‌کند، در صورت حضور مردم در میدان به پیروزی نزدیک می‌شویم، در جنگ رسانه‌ای ما به جوانان فرصت نمی‌دهیم، این در حالی است که آن‌ها در تمامی تحولات رخ‌داده حضور داشتند، برای حفظ خون شهدا، عزت و شرف مردم و امنیت و استقلال کشور باید مسیر انقلاب را ادامه دهیم.

‌قالیباف تصریح کرد: شرایط امروز سخت‌تر از گذشته است، اما پایبند انقلاب هستیم، ضعف‌های دیگران را پای انقلاب نگذاریم، ما باید برای حرکت در مسیر انقلاب، عاشورا و غدیر تلاش کنیم، باید به محرومان و مستضعفان رسیدگی و به نیاز‌های مردم توجه کنیم.

انتهای پیام/س

سفر قالیباف به مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.