هشدار پلیس فتا درباره پیامک‌‌های جعلی «یارانه شما قطع شده است»

رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا درباره پیامک‌های جعلی ارسالی به شهروندان با مضمون «یارانه شما قطع شده است» هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ رمضانی رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا درباره پیامک‌های ارسالی به شهروندان مبنی بر اینکه «یارانه شما قطع شده و برای فعال‌سازی باید به سامانه yaranehe.com مراجعه کنید»، اظهار کرد: سامانه ثبت‌نام و اعلام نیازمندی یارانه نقدی به نشانی yaranehe.com جعلی است و شهروندان از هرگونه مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات خانوار در آن خودداری کنند.

وی ادامه داد: سامانه ثبت‌نام و اعلام نیازمندی یارانه نقدی به نشانی yaranehe.com که اقدام به دریافت اطلاعات هویتی شهروندان همچون کد ملی سرپرست خانوار، تعداد اعضای خانوار، میزان درآمد و همچنین اطلاعات کارت بانکی که مشتمل بر شماره کارت، شماره حساب، رمز دوم، تاریخ انقضا کارت و کد اعتبارسنجی (cvv ۲) را می‌کند و پیامک‌های ارسالی از شماره ۵۰۰۰۱۴۵ جعلی است.

رئیس مرکز پبشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا تصریح کرد: خوشبختانه با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا خیلی زود فعالیت این درگاه جعلی رصد شد و تاکنون تعداد شکایت‌های ارسالی از سوی شهروندان بسیار اندک است.


بیشتر بخوانید: هشدار پلیس فتا نسبت به استفاده از اپلیکیشن‌ها/ هزینه اضافه روی قبض موبایل


وی با بیان اینکه این سامانه به هیچ عنوان متعلق به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیست، گفت: این سامانه به طور قطع به منظور اخاذی و کلاهبرداری از مردم راه‌اندازی شده است.

رمضانی از مردم خواست از هرگونه مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات خانوار و همچنین درج اطلاعات کارت بانکی خودداری کنند.

منبع:میزان

انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس فتا ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار