منصوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمایت فرانسه و آمریکا از منافقین پس از انقلاب آغاز شد/ راه‌اندازی چنین تجمعاتی نشانه استیصال دشمنان است

کارشناس مسائل سیاسی به حمایت‌های دولت‌های فرانسه و آمریکایی از جریان‌های معارض همچون منافقین از  ابتدای پیروزی انقلاب اشاره کرد.


حمایت فرانسه و آمریکا از منافقین پس از انقلاب آغاز شد/ راه‌اندازی چنین تجمعاتی نشانه استیصال دشمنان استجواد منصوری، کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد تجمع منافقین در پاریس و حمایت این کشور از آن‌ها گفت: حمایت‌های دولت‌های فرانسه و آمریکایی از جریان‌های معارض و ضد انقلاب، از  همان اولین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد و تاکنون ادامه پیدا کرده است و  از منظر آنان این مهمترین اهرمی که می‌تواند برای فشار و مقابله با جمهوری اسلامی استفاده شود.

وی ادامه داد: هرچند خود این دولت‌ها خود دچار فشار داخلی و مسائل منطقه‌ای هستند، اما در مقابل ایران اینطور نشان می‌دهند که ما همچنان در موقعیت برتر هستیم و می‌توانیم از این اهرم‌ها علیه جمهوری اسلامی استفاده کنیم، در نتیجه هر چند وقت یکبار این تجمعات را برگزار می‌کنند.

منصوری در ادامه افزود: معمولا یکی از مواقعی که این جریان‌های معارض خود نمایی می‌کند، در آستانه ۲۲ بهمن و یا روز قدس و یا نزدیک انتخابات است. معمولا آنجایی که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک موقعیت ممتاز و حضور تاثیرگذار خود در صحنه‌ها نشان می‌دهد، این‌ها برای اینکه آن موقعیت را خنثی کنند، دست به چنین اقداماتی می‌زنند که به نظر بنده این اتفاق دور از انتظار نیست.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه تجمعات ۴۰ ساله منافقین  پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: دولت آمریکا وقتی که به بن بست کامل در مقابل با جمهوری اسلامی ایران می‌رسد، چنین تشکلی را در ورشو به راه می‌اندازد که این هم یکی از کار‌های بی سابقه آنان بود و عملا نشان نقطه ضعف کامل دولت آمریکا در مقابل ایران بود چراکه این اتفاقات دقیقا نشانه استیصال و ضعف این کشور‌ها است.

وی درباره دخالت فرانسه در امور کشور‌های دیگر گفت: این دولت‌ها در یک شکل استعمارگرانه دخالت در امور دیگر کشورها حق خود می‌دانند و این یکی از آن مسائلی است که تا کنون هیچکدام از این کشور‌ها حاضر نشدند توضیحی در این زمینه ارائه دهند.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: این کشور‌ها به طور دائم بیانیه داده و کنفرانس تشکیل می‌دهند، علیه کشور‌های دیگر قطعنامه صادر می‌کنند و رسما در امور داخلی دیگر کشور‌ها دخالت می‌کنند.

منصوری افزود: به صراحت در کنوانسیون‌های بین المللی گفته شده که هی کشوری حق دخالت در امور داخلی کشور‌های دیگر را ندارند و هرکشوری براساس قوانین داخلی خود می‌تواند تصمیم بگیرد، اما این کشور‌ها چنین حقی را برای این دیگر کشور‌ها قائل نمی‌شوند. 

کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه  رژیم صهیونیستی، عربستان، مصر کشور‌هایی هستند که جنایات مختلفی را انجام می‌دهند، اظهار کرد: کشور‌های منافق مانند فرانسه همچنان به این کشور‌ها سلاح می‌فروشند و در مجامع بین المللی وحدت مواضع خود را حفظ می‌کنند و می‌بینیم که به صراحت در قضیه جمال خاشقچی این کشور‌ها همه پس از دیگری گفتند که ما نمی‌توانیم روابطمان را با کشور سعودی بخاطر روابط گسترده سیاسی و اقتصادی بر هم بزنیم، این در حالی است که اگر این اتفاق در کشور دیگری یا ایران افتاده بود، همین کشور‌ها در دنیا غوغا به پا می‌کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار