قنادباشی در گفت‎وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بده‌بستان سیاسی‌_اقتصادی میان منافقین و کشورهای غربی/ فرانسه از منافقین حمایت می‌کند تا دلار‌های نفتی در این کشور خرج شود

یک کارشناس سیاسی گفت: فرانسه خوشحال است که منافقین به جای آنکه به جای دیگر بروند و هزینه کنند، دلار‌های نفتی را در فرانسه خرج کنند.


بده‌بستان سیاسی و اقتصادی میان منافقین و کشورهای غربیجواد قنادباشی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد تجمع منافقین در پاریس گفت: منافقین اکنون مورد حمایت عربستان و آمریکا و اسرائیل هستند و این سه کشور منافقین را پشتیبانی مالی می‌کنند، آمریکا و اسرائیل منافقین را بیشتر پشتیبانی سیاسی می‌کنند و هزینه‌های مالی آن‌ها را عربستان می‌دهد.

قنادباشی در ادامه افزود: کسانی که در تجمع ۱۹ بهمن شرکت کردند افراد عاجز و ناتوان بوده و در واقع ورشکستگان عرصه‌های مختلف سیاسی و تحرکات نظامی هستند و تنها کاری که می‌توانند انجام دهند جاسوسی به نفع آمریکا و اسرائیل است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: فرانسه، دولتی ضعیف نسبت به آمریکایی‌ها  دارد و همواره شخصیت‌های ضعیف‌النفس و ناتوانی رهبری فرانسه را در حال حاضر بر عهده دارند. این مسئله البته به نفع فرانسه است که از پول‌های عربی استفاده کنند، لذا فرانسه خوشحال است که منافقین به جای آنکه به جای دیگر بروند و هزینه کنند، دلار‌های نفتی را در فرانسه خرج کنند.

کارشناس مسائل خاورمیانه بابیان اینکه بخشی از حمایت‌های فرانسه مربوط به خصومت ورزی‌های غربی علیه اسلام‌گرا‌ها می‌شود، گفت: دولت فرانسه و دولت‌های سرمایه‌داری اسلام و حکومت سیاسی که مبتنی بر اسلام باشد را هرگز به عنوان یک حکومت مطلوب نمی‌شمارد و متضاد با منافع خود می‌داند.

وی ادامه داد: ارتش فرانسه در آفریقا، کشور‌های شمال، جنوب و هر کجایی که اسلام گرایی باشد به دروغ به نام تروریست و افراط‌گرایی آن‌ها را سرکوب می‌کند. بخش دیگر حمایت فرانسه از منافقین این است که، چون دولت فرانسه در برابر دولت آمریکا ضعیف است و آمریکایی‌ها دشمن ما هستند، فرانسوی‌ها سعی می‌کنند تا با دولت آمریکا همراهی کنند.

قنادباشی افزود: ترامپ با اینکه بسیاری از معادلات بین‌المللی را کنار گذاشته است، اما دولت فرانسه، آمریکا را در طرح‌های مختلف همراهی می‌کند و در واقع دنباله‌رو آمریکا است، همچنین محافل صهیونیستی بر روزنامه و رسانه‌های فرانسوی اثرگذار هستند و می‌توانند در دولت فرانسه گروه‌های منافق راه بیندازند.

کارشناس مسائل خاورمیانه درباره پول‌های عربی هزینه شده در کشور فرانسه گفت: اکنون منافقین بیشترین پول‌ها را از عربستان و گروه‌های وهابی دریافت می‌کنند و از این طریق سعی می‌کنند تا رضایت ریاض را جلب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار