بسیج ماشین‌آلات برای مقابله با سیلاب خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت:‌ پیرو بازدید استاندار خوزستان، از چند روز گذشته ماشین آلات لازم در همه شهرستان های استان بسیج شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در بازدید از مناطق در معرض خطر سیل در حاشیه رودخانه دز گفت: در بارش‌های اخیر بر اثر افزایش میزان ورودی آب به سد‌های کرخه و دز به ویژه سد دز بعضی از روستا‌های در خطر تهاجم سیل رودخانه قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: بر اثر این بارندگی به سیل بند‌ها و دیواره‌های ساحل رودخانه‌های کنار روستا‌ها آسیب وارد شده است.

حاجی زاده اذعان داشت: پیرو بازدید استاندار خوزستان، از چند روز گذشته ماشین آلات لازم در همه شهرستان‌های استان خوزستان بسیج شدند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: حدود ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات از طریق همه شرکت‌ها و دستگاه‌های اعضای شورای مدیریت بحران استان در سراسر شهرستان‌های در معرض سیل در فاصله ۲، ۳ ماه اخیر مشغول استحکام سازی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که در ۲ حوضه آبریز کرخه و دز که بیش‌ترین مشکلات را به همراه داشتیم، ماشین آلات بسیج شدند، افزود: شامگاه جمعه در منطقه هویزه، سوسنگرد و حمیدیه نیز حضور داشتیم که در این مناطق حدود ۱۶۰ ماشین آلات حاکم شده اند.

کیامرث حاجی زاده اذعان داشت: در حال حاضر در شوش بالای ۵۰ دستگاه ماشین در مناطق مختلف ۳ بخش دزفول، بخش‌های شاوور، آهودشت، مرکزی و فتح المبین مستقر شدند.

وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده در ۲ زمینه برای پیشگیری از وارد شدن سیل و ورود رودخانه دز به سمت روستا، اظهار کرد: یک قسمت که استحکام بخشی سیل بند است که کلیه ماشین‌ها در حال حاضر بسیج شده اند و با حضور مسئولان شهرستان و بعضی از مدیران استانداری پیگیری در حال انجام است. شرکت نیشکر هفت تپه و مدیرعامل آن و همکاران ایشان پای کار هستند.

حاجی زاده بیان داشت: بر اثر افزایش دبی آب و لایروبی نشدن بستر رودخانه‌ها متاسفانه رودخانه از مسیر اصلی خود منحرف شده و لایروبی نشدن سیل‌بند و دیوار، این روستا را مورد تهدید قرار داده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در حال حاضر با ۵ دستگاه بولدوزر دینو و یک دستگاه بیل بوم بلند اقدامات شروع شده و در منطقه میان آب در حال تلاش هستند که رودخانه به راه خود بازگردانده شود، البته برای سرعت بخشیدن به کار میزان خروجی سد را از امروز صبح کاهش دادیم تا بتوانیم این سیل‌بند‌ها را استحکام بخشی کنیم.

وی با اشاره به این‌که تمامی همه اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان شوش، فرماندار پای کار هستند، تصریح کرد: در حال حاضر مصالح به اندازه کافی توسط سازمان آب و برق خوزستان فراهم شد و شرکت هفت تپه نیز سنگ لاشه، کوپال و شهرداری شوش برای تحویل مصالح در حال همکاری هستند.

انتهای پیام/گ

ادامه عملیات ترمیم سیل بندها

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.