وزیر علوم در همدان؛

دهه فجر امسال ۱۱۶ پروژه عمرانی دانشگاهی درکشور به بهره برداری رسید

وزیر علوم گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ۱۱۶ پروژه عمرانی در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در کشور به بهره‌برداری رسید.

دهه فجر امسال ۱۱۶ پروژه عمرانی دانشگاهی درکشور به بهره برداری رسیدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور غلامی وزیر علوم در مراسم افتتاح تنها دانشگاه ملی تک جنسیتی غرب کشور در نهاوند گفت: با افتتاح این پروژه‌ها در مجموع بالغ بر ۲۹۵ هزار متر مربع شامل کاربری‌های آموزشی، پژوهشی، کمک آموزشی، ورزشی، خوابگاهی، فرهنگی، رفاهی و اداری و خدماتی به فضای آموزشی کشور افزوده شد.

وی ادامه داد : برای تکمیل، اتمام و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در کل مبلغ ۴،۲۹۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و کمک‌های خیرین هزینه شده است.
 

غلامی افتتاح تنها دانشگاه تک جنسیتی غرب کشور در شهرستان انقلابی و تاریخی نهاوند را به فال نیک گرفت و افزود: این دانشگاه با تلاش و پیگیری‌های نماینده مردم نهاوند در مجلس استاندار و مسئولین دانشگاه نهاوند و همدان با اعتباری افزون بر ۹۰ میلیارد ریال در مدت ۲سال و نیم در شهرستان نهاوند احداث شد که مبارک مردم غرب کشور و دیار کهن نهاوند باشد.

در این مراسم بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به خدمات ۴۰ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشرفت‌های حاصل شده بیان کرد: خدمات ارائه شده در دوران بعد از انقلاب با قبل از انقلاب اصلا قابل مقایسه نیست به طوری که در دوران رژیم ستم شاهی حتی یک مرکز دانشگاهی در نهاوند نداشتیم، ولی الان بیش از ۵ دانشگاه و دانشکده ملی آزاد و نیمه دولتی و غیر انتفاعی در نهاوند داریم.

بهرام نیا گفت: برای احداث تنها دانشگاه تک جنسیتی غرب کشور در نهاوند بیش از دو سال است همه مسئولان تلاش می‌کنند.

وی تاکید کرد: تا امروز ۷وزیر و ۲معاون وزیر به نهاوند دعوت کرده ام که هر کدام دستاوردی برای شهرستان داشتند همچنین در ایام الله دهه فجر پروژه‌های زیادی از جمله شروع بکار سدگرین، ساختمان دانشگاه نهاوند و کلنگ زنی و افتتاح شدند.

حسین مرادی مخلص ناصری رئیس دانشگاه دولتی نهاوند هم در این مراسم افزود: این دانشگاه در مساحت۴۸۶۰ متر در در دو طبقه احداث شد و در حال حاضر دانشجویان آن در مرکز فنی و حرفه‌ای به صورت اجاره‌ای چند سالی است که ساکن هستند و پس از افتتاح به این ساختمان جدید نقل مکان می‌کنند.

وی اظهار داشت: دانشگاه دولتی و تک جنسیتی نهاونددارای ۶۰۰ دانشجوی دختر با ۱۶ عضو هیات علمی با ۱۰ رشته فعال است که در آینده به دنبال افزایش تعداد دانشجو و هیات علمی آن هستیم.

مراد ناصری فرماندار نهاوند گفت: نهاوند نیز مانند بقیه شهر‌های استان دهه فجر را با افتتاح و کلنگ زنی ۶۹ پروژه با اعتبار ۳۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آغاز کرد.

انتهای پیام/س

سفر وزیر علوم به همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.