افزایش بیش از ۳۰ درصد استحصال گوشت طیور در خراسان شمالی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان گفت: استحصال گوشت طیور در کشتارگاه‌های طیور استان نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،دلیر صحرایی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۹ میلیون و ۳ هزار و ۲۴۱ قطعه مرغ در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان کشتار شده است، گفت: میزان گوشت استحصالی این کشتار‌ها ۱۸ هزارو ۸۷۰ تن است که پس از بازرسی بهداشتی توسط ناظرین بخش خصوصی و دولتی حاضر در کشتارگاه به وسیله خودروی سردخانه دار به مراکز عرضه منتقل می‌شود.
وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته (۱۰ ماهه سال ۹۶) تعداد ۶ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۵۶۱ قطعه مرغ در کشتارگاه‌های طیور استان کشتار و میزان گوشت استحصالی آن ۱۴ هزار و ۴۵۸ تن بوده است.
صحرایی گفت:در همین مدت تعداد کشتار دام در ۱۰ ماهه سال ۹۷ (۵۸ هزار و ۳۹۴ راس) بوده و میزان گوشت استحصالی از این میزان کشتار ۲ هزار و ۴۱۸ تن است.
وی افزود: میزان کشتار دام و استحصال گوشت قرمز در کشتارگاه‌های دام استان در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۹ درصد کاهش داشته است.
گفتنی است: در سال جاری میزان ۹۷ هزار و ۸۳۷ کیلوگرم گوشت مرغ و گوشت قرمز پس از بازرسی‌های بهداشتی، غیرقابل مصرف تشخیص و حذف و معدوم شد.
انتهای پیام/ط


معدوم سازی بیش از ۹۷ هزار کیلوگرم گوشت مرغ و گوشت قرمز

برچسب ها: دامپزشکی ، گوشت قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.