۹۴درصد استان زنجان زیر پوشش امواج دیجیتال است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: در حال حاضر ۹۴ درصد استان زیرپوشش امواج دیجیتال قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، محسن لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در دیدار با نماینده مردم ماهنشان، انگوران و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: صدا و سیمای استان برای پاسخگویی به یکی از مطالبات مهم مردم شریف استان از رسانه ملی یعنی تکمیل پوشش دیجیتال در همه نقاط استان نیازمند حمایت‌های همه جانبه استانی است.

وی با اشاره به رشد کمی و کیفی برنامه‌های صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: رسانه استانی تلاش دارد تا بتواند با تولید برنامه‌های شاد و امیدآفرین در افزایش امید در جامعه موثر باشد از همین رو میزان پخش ۲۴ ساعته برنامه‌های شبکه‌های استانی سیما و صدا، حجم گسترده تولید و پخش برنامه‌ها را طلب می‌کند و نیاز به حمایت و پشتیبانی جدی دارد.

این مقام مسئول جایگاه رسانه استانی را در بین مردم خوب ارزیابی کرد و افزود: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته میزان مخاطب شبکه اشراق بالا بوده و هم اکنون جایگاه قابل قبولی را در بین مراکز استانی سازمان دارد.

لطیفی مهمترین مطالبه مردم نواحی مختلف استان را بهره‌مندی از شبکه‌های دیجیتال دانست و افزود: تاکنون ۹۴ درصد استان زیرپوشش امواج دیجیتال قرار دارد و با توجه به درخواست‌های مکرر مسؤولان و ساکنان مناطق باقیمانده استان در صورت تامین اعتبارات لازم امیدواریم که مناطق فاقد پوشش دیجیتال هم از این نعمت برخوردار شوند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان رسالت اصلی رسانه ملی را تعامل با دولت و مجلس در راستای رفع مشکلات و موانع توسعه استان دانست و تصریح کرد: برابر منویات رهبر معظم انقلاب، باید چهارچوب حرکت همه وفاق، وحدت ملی، ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه و بیان خدمات نظام اسلامی باشد که در این راستا رسانه استانی همانند گذشته در این مسیر حرکت کرده و خواهد کرد.

وی با اشاره به جنگ تمام عیار رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمنان علیه این نظام مقدس، صدا و سیما را پرچمدار خط مقدم این جنگ نابرابر عنوان کرده و از نمایندگان استان خواست به بودجه و لوایحی که مرتبط با صدا و سیما است توجه ویژه‌ای داشته باشند و رسانه ملی را در این کارزار حمایت و پشتیبانی کنند.

نماینده مردم ماهنشان، انگوران و ایجرود در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به نقش حساس صدا و سیما در جامعه گفت: امام راحل (ره) از رسانه ملی به عنوان دانشگاه عمومی یاد کردند که نشان دهنده اهمیت این نهاد مهم فرهنگی در عرصه‌های مختلف کشورمان است.

مرتضی خاتمی با تشکر از مدیران و کارکنان رسانه استانی، برنامه‌های شبکه اشراق و شبکه استانی رادیو را فرهنگ ساز و مبتنی بر ارزش‌های اسلام و انقلاب بیان کرد.

نماینده ماهنشان و انگوران و ایجرود در مجلس در ادامه خواستار طرح بیشتر دغدغه‌های مردم از رسانه استانی شد و افزود: با توجه به جنگ رسانه‌ای دشمن و تقابل سازمان صدا و سیما در این جبهه نابرابر تلاش خواهیم کرد با بررسی مشکلات و تنگنا‌های رسانه ملی در حد مقدورات این موانع را برطرف کنیم.

وی با اشاره به مطالبه مردم حوزه انتخابیه خود درباره بهره‌مندی از پخش دیجیتال، بر تکمیل پوشش دیجیتال مناطق باقیمانده استان تاکید کرد.


انتهای پیام /ک


تلاش رسانه استانی برای افزایش امید در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.