دهیاران اولین مدیران در مدیریت بحران

دهیاران اولین مدیرانی هستند که در حوادث پیش بینی نشده برای مدیریت بحران در محل حادثه حضور دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خانم رضایی دهیار روستای گلیجان شهرستان تنکابن در همایش شهری و روستایی استان مازندران که با حضور وزیر کشور و استاندار مازندران در هتل رامسر در حال برگزاری است، گفت:دهیاران پیش از حضور مدیران در محل حادثه حضور دارند و باید اقدامات اولیه را انجام دهن به همین دلیل نیاز است آموزش دهیاران و تجهیز روستا‌ها به امکانات اولیه مدیریت بحران به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت در مسیر توسعه بر استحکام بخشی و برنامه ریزی برای توانمندی روستا‌ها تاکید دارد گفت:: شناسایی و معرفی ظرفیت روستا‌ها باید بیش از پیش انجام شود تا شاهد پایداری روستا باشیم.

دهیار روستای گلیجان شهرستان تنکابن، واگذاری کارشناسی املاک به دهیاری‌ها، توسعه تعاونی دهیاری‌ها، تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه روستا‌ها، افزایش اعتبارات دهیاری‌ها، توجه ویژه به گردشگری روستایی و استخدام دهیاران را از جمله مطالبات دهیاران اعلام کرد و افزود: شناسایی ۱۱۰ روستای محور در سطح استان مازندران در راستای گردشگری روستایی اقدامی ارزشمند است که باید با قدرت پیش برود.

خانم رضایی افزود: برخی روستا‌ها مبتلا به معضل روستاگریزی شده اند و جوانان برای پیشرفت از روستا‌ها خارج می‌شوند که نیاز است با حمایت دولت و مشارکت مردم و تغییر نگرش در برنامه ریزی، روستا‌ها را محلی برای رونق اشتغال و اقتصاد تبدیل شود.

بخشی شهردار فریدونکنار  نیز در این همایش گفت : ادارات مختلفی در مدیریت سواحل و دریا دخیل هستند که کار را برای سرمایه گذاری سخت کرده است و نیاز به سازمانی مستقل در بحث ساماندهی سواحل و دریا احساس می شود.

وی گفت: مشکل مدیریت پسماند با توجه به مباحث اقلیمی و محدودیت های دانشی در بحث مدیریت پسماند استراتژی واحد نداریم که باید از تجربیات و دانش برای رفع این مشکل بهره برد.

انتهای پیام/ک


دهیاران در صف اول مدیریت بحران

برچسب ها: وزیر کشور ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار