هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی پروژه‌های آب و فاضلاب خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت:از زمان تأسیس استان تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان منابع ملی برای انجام پروژه‌های عمرانی در حوزه آب و فاضلاب استان هزینه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،هاشمی مقدم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان پس از تقسیم خراسان بزرگ در سال ۸۳ تأسیس شد و به صورت مستقل تحت نظر شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: اکنون ۴۵۷ هزار نفر زیر پوشش خدمات این مجموعه قرار دارند و همچنین درصد برخورداری خدمات مشترکین در بخش آب شرب ۹۹.۸۵ درصد بوده که از متوسط کشوری بالاتر است.  

هاشمی مقدم تعداد مشترکین آب استان را ۱۹۷ هزار مشترک عنوان کرد و گفت: طول شبکه توزیع آب در سال ۸۳، ۷۱۹ کیلومتر بود که اکنون به ۲ هزار و ۱۹۲ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: البته مقداری از این افزایش طول خطوط به دلیل الحاق برخی شهر‌ها به استان است اما در مجموع این ارقام گسترش خدمات در سطح شهر‌های استان را نشان می‌دهد.

وی گفت: طول خطوط انتقال آب از ۲۳۳ کیلومتر در سال ۸۳ به ۵۷۷ کیلومتر در حال حاضر رسیده است.

هاشمی مقدم افزود: همچنین در بخش ساخت مخازن ذخیره آب نیز از ۴۴ هزار مترمکعب در سال ۸۳ به ۱۳۹ هزار مترمکعب در حال حاضر افزایش یافته که نشان دهنده تلاش شتابان در عرصه صنعت آب و فاضلاب استان است.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی جمعیت زیر پوشش دفع بهداشتی فاضلاب استان را ۳۲ درصد دانست و اظهار کرد: این در حالیست که در خراسان بزرگ قبل از انقلاب شبکه جمع آوری فاضلاب وجود نداشته است.

وی بیان کرد: اکنون در چهار شهر قاین، بیرجند، فردوس و سربیشه پروژه فاضلاب در حال اجرا بوده و ۵۴ هزار اشتراک فاضلاب نیز در مرکز استان به شبکه جمع آوری فاضلاب متصل شده است.

هاشمی مقدم ادامه داد: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری مرکز استان ۱۶ هزار مترمکعب در شبانه روز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تصریح کرد: تصفیه خانه‌ای با ظرفیت ۲۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز نیز در دست اجرا است که با بهره برداری از آن مشکل دفع فاضلاب بیرجند تا افق طرح برطرف خواهد شد.  

وی یادآور شد: یکی از اقداماتی که در دستور کار وزارت نیرو و شرکت مهندسی قرار دارد استفاده از توان مالی و فنی بخش خصوصی است لذا به دنبال جذب سرمایه گذار برای پروژه‌های فاضلاب قاین و سربیشه هستیم.  

منبع:ایرنا
انتهای پیام /غ

برچسب ها: آب و فاضلاب ، تصفیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.