در ۹ ماهه سال جاری:

فنی و حرفه‌ای کردستان بیش از ۲ میلیون نفرساعت آموزش ارائه داد

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان کردستان گفت:در ۹ ماهه سال جاری ۲ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۲۰۷ نفر- ساعت آموزش‌های مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان ارائه شد.

 سید جمیل احمدی، مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان کردستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: در وضعیت کنونی اقتصادی کشور، فرصتی مغتنمی است برای افراد علاقمند برای ورود به فضای کسب و کار و شرکت‌های دانش بنیان، تا با فراگیری مهارت‌های لازم در بستر دانش و فناوری نوین، به اقتصاد جامعه و خانواده خود کمک کنند.

احمدی با اشاره به ضرورت تعمیق مهارت آموزی در بین گروه‌های هدف در بدو ورود به فضای کسب و کار افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی به دانشجویان فرصتی برای این قشر فراهم می‌کند که همزمان با تحصیل در مراکز دانشگاهی، آموزش‌های مهارتی رایگان را فرا بگیرند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان کردستان ادامه داد: این اداره کل با دارا بودن ۱۶ مرکز چارت دار دولتی و ۱۳۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلفی اعم از تیم‌های سیار پادگان و زندان، مراکز جوار دانشگاهی، صنایع و اصناف، تیم‌های سیار روستایی و ... فعالیت می‌نماید.

وی در ادامه تصریح کرد: در مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای در ۹ ماهه سال جاری ۳۷۳ دوره در قالب ۲۹ گروه آموزشی برای ۵ هزار و ۱۹۹ نفر با حجم یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۵ نفر- ساعت در ۱۷۰ عنوان حرفه برگزار شده است.

احمدی با بیان اینکه جهش اقتصادی با جنبش مهارت آموزی محقق می‌شود افزود: با شناسائی نیاز‌های آموزشی جامعه و برنامه ریزی منسجم مبتنی بر رویکرد فناور محور می‌توان شتاب لازم در عرصه تولید را فراهم کرد.

انتهای پیام/م

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۲ میلیون نفر- ساعت در کردستان

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.