معدوم‌ سازی ۶۹ تن گوشت غیر بهداشتی در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از معدوم سازی ۶۹ تن گوشت غیر بهداشتی در استان خبر داد.

معدوم‌سازی ۶۹ تن گوشت غیربهداشتی در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمودرضا رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه از سال جاری تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۳۸۷ هزار نوبت سردام علیه انواع بیماری‌های واگیر دامی و قابل انتقال بین حیوان و انسان در استان همدان مایه کوبی شده است اظهار کرد: علیه بیماری‌های آبله، شاربن، تب برفکی، آنتروتوکسمی، بروسلوز (تب مالت)، قانقرایا، آگالاکسی، هاری، PPR  مایه‌کوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۴۸ هزار و ۶۷۹ رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌ های استان ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته‌اند افزود: بیش از ۶۹ تن گوشت غیر بهداشتی از زنجیره مصرف خارج شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه در ۵ کشتارگاه صنعتی طیور استان ۱۰ میلیون و ۵۱۱ هزار قطعه طیور ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته است گفت: از این تعداد بیش از ۷۳ هزار و ۳۴۳  قطعه یعنی ۱۱۰ تن به دلایل بهداشتی از چرخه مصرف خارج و ضبط و معدوم‌ سازی شده است.

رسولی با بیان اینکه بیش از ۹۶ هزار مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، بسته بندی، عرضه و رستوران‌های استان انجام شده است، تصریح کرد: در این بازرسی‌ها ۲۷۷ هزار و ۶۳۰ کیلوگرم مواد خام دامی غیرقابل مصرف در سطح استان ضبط و معدوم‌ سازی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اعزام ۶ اکیپ برای واکسیناسیون دام‌های عشایر همدان به مناطق قشلاقی خاطرنشان کرد: این اکیپ‌ها به استان‌ های لرستان، خوزستان و ایلام اعزام شده‌اند.

رسولی بیان کرد: طبق پیش بینی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نوبت سرواکسیناسیون علیه ۷ بیماری مهم در دام‌های عشایر انجام می‌شود.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف بهداشتی در ارتباط با تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ به بازرسان بهداشتی اداره دامپزشکی استان اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ب

اعزام ۶ اکیپ برای واکسیناسیون دام‌های عشایردر همدان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار