معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

درصد خوداتکایی گندم به ۱۰۵ درصد رسید

کشاورز گفت: درصد خوداتکایی کشور در تولید گندم از ۶۵ درصد در سال ۹۲ به ۱۰۵ درصد در سال ۹۷ افزایش یافته است.

درصد خوداتکایی گندم به ۱۰۵ درصد رسیدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: درصد خوداتکایی کشور در تولید گندم از ۶۵ درصد در سال ۹۲ به ۱۰۵ درصد در سال ۹۷ افزایش یافته است.

وی افزود: در سال ۹۲ خوداتکایی در تولید شکر ۴۹ درصد بوده که هم اکنون این میزان به ۹۱ درصد ارتقا یافته است.

کشاورز با اشاره به این که درصد خوداتکایی در تولید برنج از ۴۹ درصد در سال ۹۲ به ۶۰ درصد رسیده است، بیان کرد: درصد خوداتکایی در تولید حبوبات از حدود ۷۰ درصد در سال ۹۲ به ۸۸ درصد افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید: شرایط مزارع گندم کشور مطلوب است/تولیدگندم به ۱۳.۵ میلیون تن خواهد رسید


معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در پنج سال اخیر به صورت مستمر سالانه ۶ درصد بهره وری آب در بخش کشاورزی ارتقا یافته است، تصریح کرد: خوداتکایی کشور در تولید گندم با کاهش ۴۶۰ هزار هکتاری سطح زیرکشت و افزایش بهره وری و عملکرد در واحد سطح حاصل شده است.

کشاورز با اشاره به اینکه افزایش تولید شکر متکی به کشت پاییزه چغندرقند است، افزود: برنامه تولید علوفه به منظور افزایش تولید شیر در کشور با اتکاء به کشت پاییزه ساماندهی شده است و در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، بسته زراعت دیم با توجه به پایداری و تنوع تولید و حاصلخیزی خاک تهیه شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به تدوین و اجرای نظام نامه ثبت کود کشاورزی گفت: در سال‌های اخیر تولید، تدارک و توزیع کود‌های کشاورزی ساماندهی و استانداردسازی شده است.

وی در پایان تصریح کرد: در سال ۹۲ کمتر از ۵۵ درصد از کود کشاورزی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شد اما در حال حاضر ۸۱ درصد از کود مورد نیاز بخش کشاورزی در داخل تولید می‌شود.

انتهای پیام/

۸۲ درصد از انرژی غذایی مورد نیاز مردم از تولید داخلی تامین می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار