نجات جان ۹ دریانورد در بندرعباس

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از نجات جان ۹ دریانورد مضطر روی شناور‌های گرفتار طوفان در بندرعباس خبر داد.

نجات جان ۹ دریانورد در بندرعباساله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،گفت:۹ دریانورد مضطر روی شناور‌های به گل نشسته در آب های بندرعباس نجات یافتند.

وی افزود: یک شناور صیادی و یک یدک کش حامل این ۹ سرنشین بامداد امروز به دلیل طوفان شدید در آب‌های بندرعباس به گل نشسته بودند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت:در پی دریافت پیام اضطرار شناور‌های به گل نشسته در ساحل شهر بندرعباس با مرکز هماهنگی جستجو ونجات دریایی هرمزگان (MRCC) تیمی متشکل از اداره کل بنادر و دریانوردی، آتش نشانی شهرداری بندرعباس و اورژانس در محل حاضر شد.

اله مراد عفیفی پور افزود:با انجام موفقیت آمیز عملیات به موقع تیم امداد خشکی و دریایی، دو نفر خدمه شناور‌های یدک کش "اطلس" در موقعیت غرب بندر شهید حقانی و هفت ۲ نفر از خدمه شناور صیادی "لیان" در موقعیت غرب بندر صیادی پشت شهر بندرعباس نجات یافتند و هم اکنون در سلامت کامل هستند.

با توجه به هشدار‌های مکرر نسبت به وقوع طوفان دریایی و اعلام پی در پی مبنی بر عدم تردد و ایمن سازی شناور‌های در موقعیت لنگرگاه، به گل نشستن این شناور‌ها در اثر بی توجهی به هشدارها، اخطاریه‌ها و مکاتبات در خصوص آمادگی شرایط اضطرار، در محدوده دریایی بنادر مرکزی هرمزگان، رخ داده است.

از نخستین ساعات بامداد امروز سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۹۷، خلیج فارس و تنگه هرمز با یکی از شدیدترین طوفان‌های زمستانی همراه با بارش باران ورعدوبرق مواجه شده است.

بر اساس اطلاعیه‌های هواشناسی، سرعت باد‌های شمال غربی تا جنوب غربی در مناطق بحرانی به فراتر از ۴۰ نات و ارتفاع موج به بیش از ۳ متر خواهد رسید.

این طوفان تا بامداد فردا (روز چهارشنبه)، تمامی مناطق و بنادر خلیج فارس و بخصوص تنگه هرمز و همچنین مسیر‌های دریایی به بنادر کشور‌های جنوبی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بعد از فروکش نمودن باد‌های شدید جنوب شرقی و بارندگی شدید، فاز اصلی طوفان با باد‌های شدید شمال غربی تا جنوب غربی، فاز اصلی طوفان در حال حرکت و تثبیت در تنگه هرمز و بخصوص در بنادر مرکزی و غربی هرمزگان است.

انتهای پیام/ر


شناور‌های مستقر در لنگرگاه به هشدار‌ها توجه کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.