اکنون در روز‌های پایانی سال کارگران منتظر بررسی نهایی از میزان دستمزد شان برای سال جدید هستند چرا که روز به روز هم قیمت کالا‌ها افزایش می‌یابد و هم شرایط زندگی برای این قشر از جامعه سخت‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود ۸ ماه پیش در بازنگری دستمزد کارگران در هیات دولت مطرح شد.مسئولین مربوطه زمانی تصمیم به بازنگری در دستمزد کارگران کردند که تورم و بازار در شرایط سختی قرار داشت و معیشت مردم به خطر افتاده بود.

نوسانات قیمت ارز و دلار باعث سردرگمی مردم در مخارج ابتدایی زندگی خود و خانواده‌شان شده بود و این موضوع باعث کاهش قدرت خرید کارگران شد.

از ۸ ماه پیش تاکنون هیچ تغییری در افزایش دستمزد کارگران ایجاد نشده است تا جایی که کارگران طی نامه‌ای به شورای عالی کار خواستار بررسی وضعیت معیشت شدند.

اکنون در روز‌های پایانی سال کارگران منتظر بررسی نهایی از میزان دستمزد شان برای سال جدید هستند چرا که روز به روز هم قیمت کالا‌ها افزایش می‌یابد و هم شرایط زندگی برای این قشر از جامعه سخت‌تر می‌شود. طبق نظرات نمایندگان کارگری حقوق و دستمزد کارگران در حال حاضر تنها پاسخگو تامین ۱۰ روز زندگی آنهاست.

با پیشنهاد دولت در بودجه سال ۹۸ دستمزد کارمندان ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت و از آن جایی که حقوق کارگران همیشه تحت تاثیر حقوق کارمندان دولت است می‌توان امید داشت که دستمزد کارگران در سال آینده افزایشی تا حدود ۲۰ درصد داشته باشد چرا که تنها ایران است که نسبت به کشور‌های اروپایی از کمترین میزان حداقل دستمزد برای کارگران برخوردار است.


بیشتر بخوانید:نحوه پرداخت دستمزد کارگران چگونه است؟ 


 حقوق کارمندان و دستمزد کارگران مطابق قانون برنامه ششم توسعه باید بر اساس نرخ تورم پیش بینی شود، اما این قانون به دلایل مختلف سال‌هاست در کشور اجرا نمی‌شود و افزایش حقوق‌ها و دستمزد‌ها تنها بر اساس نظرات شخصی مسئولان و نظرات کارفرمایان بستگی به شرایط افزایش اندکی دارد.

بر اساس آمار‌های اعلام شده دستمزد ۴۵ درصد از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی کمتر از ۱.۵میلیون تومان است، همچنین در سال ۱۳۹۶ متوسط دستمزد ۴۵ درصد از بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی کمتر از ۱/۵ میلیون تومان بوده است. گفتنی است متوسط بالاترین میزان حقوق دریافتی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی یک میلیون و ۶۱۳هزار تومان بوده است.

چندی پیش علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: نوسانات ارزی باعث سقوط دستمزد کارگران شده است و در حال حاضرحداقل دستمزد می‌تواند ۲۴ درصد از هزینه‌ها را تأمین کند.

وی مطرح کرد: بر اساس آمار و ارقام و محاسبه‌ای که در شهریور ماه با حضور گروه کارفرمایی و دولت انجام دادیم، مشخص شد، کارگران حدود ۷۰ درصد از قدرت خریدشان را از دست داده اند.

در این شرایط سوالی که مطرح می شود این است که بهتر نیست به جای پرداخت بسته حمایتی به این قشر از جامعه دستمزد این افراد به شکل چشم گیری افزایش یابد؟

در این خصوص محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دستمزد کارگران در شورای عالی کار تعیین می‌شود و ما در تلاش هستیم که دراین شورا به یک جمع بندی‌ای برسیم که مبلغ دستمزد علاوه بر دارا بودن یک جز ثابت، یک جزیی که درصدی از حقوق باشد را نیز داراست.

وزیر رفاه با بیان اینکه مثل گذشته پیشنهاد تامین بن کارگری را به عنوان یکی از اموری که برای جامعه کارگری کشور مفید است را تقدیم  دولت کرده ایم، افزود: در این زمینه حاضریم بخشی از منابع موجود را در زمینه تامین کالای اساسی از طریق شبکه‌های توزیع دهک که در حوزه کارگری وجود دارد، مانند شرکت‌های تعاونی مصرف محلی در اختیار کارگران قرار دهیم.

شریعتمداری ادامه داد: این موضوع مورد پیگیری ما است، ولی اینکه چه چیزی به تصویب شورای عالی کار برسد و دولت چه چیزی را تایید کند، نمی دانم.

همچنین شریعتمداری در حاشیه پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: چارچوب تعیین حقوق و دستمزد کارگری تعیین شده اما همه مباحثی که هر سال در زمان تعیین حقوق از سوی جامعه کارگری‌، نمایندگان و کارفرمایان آنها مطرح می‌شود قابل اجرا نیست.

وی در مورد غیبت کارفرمایان در اولین جلسه حقوق و دستمزد سال ۹۸ گفت: همیشه رسیدن به اجماع زمان‌بر است. این جلسات هم با همه سه‌جانبه‌گرایی محاسنی دارد که آنها را هم باید دید.

وی افزود: نظر کارفرمایان درباره تخصیص یارانه به بخش آموزش، فرهنگ و بهداشت و درمان کارگران در جلسات تعیین دستمزد مطرح شده اما باید برمبنای تصمیمات سه‌جانبه و در شورای عالی کار به نتیجه قطعی رسید.

وزیر رفاه در مورد حق مسکن کارگران گفت: حق مسکن از ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان رسیده که ما پیشنهاد ۱۰۰ هزار تومان را داده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
باید با افزتیش قیمت ها همسان سازی شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
واستون فقط کارمندان مهم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
اول حقوق را که مبنایش تورم وسبد معیشت است را درست کنید حق مسکن وبن و... مال شما.
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۲۳:۱۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
آگه مردین و راست میگید شما فقط یارانه رو 100 تک تومن افزایش بدید. ده نمیتونید دیگه. بخوایید ببرید تو ماشین حساب میشه خداتومن . پس میرید تو فکر. اونوقت مریض میشد افسرده میشد زنو بچتون ولتون میکنند و ... نتیجه ما کارگران له و لورده میشم که شما آقازاده ها راحت باشید . شما چه میدونید سفر خالی چیه .یک چک یک میلیونی دو ماه دیگه دارم خواب تو سر ندارم بعد شماها ... ببخشید که نزدیک عید که میشه حرف از افزایش حقوق کارگران پیش میاد و شماها مریض میشد ببخشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
کسی به فکر بازنشستگان وحقوق به خورنمیر آنها نیست فقط به فکرحقوق کارگر وکارمندان هستید آخر بازنشسته گان چه گناه کردن
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۲۲:۲۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
وقتی مسیئولی 19 میلیون حقوق میگیره برای کارگرها چیزی میمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
جالبه تعداد مدیران نجومی بگیر هم اندازه تعداد کارگراست
United States of America
بیداد
۲۱:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
یک سال به مدیران، حقوق کارگری بدهید. اوضاع سامان خواهد یافت.
Iran (Islamic Republic of)
+++++++
۲۱:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
تو ایران فقط دودفعه یادی از کارگر میشه،یکی برای رای دادن ودیگری برای راهپیمای، بعد کارگر فراموش میشه تا دوره بعد واین قصه ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
اقا جان غیر از چهل تومان مسکن پیشنهاد بن هم داده اگر تضویب بشه چرا زیاده می خواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
در خواب بینی پنبه دانه
Iran (Islamic Republic of)
121
۲۰:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
خدا از اونایی نگذره که به امثال این 4 درصدی ها رای دادند
6 ساله هر چی رهبری میگن تکیه کنیم به توان داخلی اینا گوششون بدهکار نیست
الان کی ضرر میکنه فقط 96 درصدیها
اگه به اینا باشه فقط برجام و برجام و برجام
اقازاده ها تو بالا شهر تهران با ثروتهای میلیاردی دارن خوش میگذرونن دودش فقط تو چشم مردم مستضعفه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۴۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
بسم الله الرحمن الرحیم : قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي ﴿۲۵﴾
گفت پروردگارا سينه‏ ام را گشاده گردان (۲۵)
وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي ﴿۲۶﴾
و كارم را براى من آسان ساز (۲۶)
وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي ﴿۲۷﴾
و از زبانم گره بگشاى (۲۷)
يَفْقَهُوا قَوْلِي ﴿۲۸﴾
[تا] سخنم را بفهمند (۲۸)

سلام علیکم ، از قدیم گفتند چیزی بخور چیزی بنه چیزی بده در راه رضای خداوند جل جلاله ، بنظر بنده حقیر حقوق و دستمزد باید بر همین مبنای چیزی بخور چیزی بنه چیزی بده تنظیم اسلامی قرآنی شود تا انشاءالله همه انسانها زیر سایه اسلام و قرآن و امامت و ولایت در کمال عدل و انصاف و اتحاد و یکپارچگی با خیال آسوده از رفاه اسلامی قرآنی بهرمند شوند ، انشاءالله فکر و عمل به عدالت پرداخت حقوق سرپرستان شغل آزادیهای بیکار که تحت حمایت هیچ ارگانی نیستند هم بشود انشاءالله خداوند جل جلاله شما بزرگواران را در راه جهاد اقتصادی و عدالت اجتمایی برای همه محرومان و مستضعفان و فقیران و مسکینان و ایتام و در راه زندگی ماندگان که توان معاش به نحو احسنت را در جامعه ندارند توفیق خدمت صادقانه عنایت فرماید تا که انشاءالله کمر فقر در کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران و سرتا سر جهان اسلام ناب محمدی ص ریشه کن شود
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۴۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
بسم الله الرحمن الرحیم : قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي ﴿۲۵﴾
گفت پروردگارا سينه‏ ام را گشاده گردان (۲۵)
وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي ﴿۲۶﴾
و كارم را براى من آسان ساز (۲۶)
وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي ﴿۲۷﴾
و از زبانم گره بگشاى (۲۷)
يَفْقَهُوا قَوْلِي ﴿۲۸﴾
[تا] سخنم را بفهمند (۲۸)

سلام علیکم ، از قدیم گفتند چیزی بخور چیزی بنه چیزی بده در راه رضای خداوند جل جلاله ، بنظر بنده حقیر حقوق و دستمزد باید بر همین مبنای چیزی بخور چیزی بنه چیزی بده تنظیم اسلامی قرآنی شود تا انشاءالله همه انسانها زیر سایه اسلام و قرآن و امامت و ولایت در کمال عدل و انصاف و اتحاد و یکپارچگی با خیال آسوده از رفاه اسلامی قرآنی بهرمند شوند ، انشاءالله فکر و عمل به عدالت پرداخت حقوق سرپرستان شغل آزادیهای بیکار که تحت حمایت هیچ ارگانی نیستند هم بشود انشاءالله خداوند جل جلاله شما بزرگواران را در راه جهاد اقتصادی و عدالت اجتمایی برای همه محرومان و مستضعفان و فقیران و مسکینان و ایتام و در راه زندگی ماندگان که توان معاش به نحو احسنت را در جامعه ندارند توفیق خدمت صادقانه عنایت فرماید تا که انشاءالله کمر فقر در کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران و سرتا سر جهان اسلام ناب محمدی ص ریشه کن شود که ابلیس و لشکریان شیاطین جن و انسش از فقر و نداری نتوانند وارد حریم و حرمت خانواده ها شوند و با فشار نا امیدی و ترس از فقر و نداری خانواده هایی که ضعف در معنویات و تقوای الهی دارند را از هم متلاشی کنند و یا نگذارند خانواده ایی تشکیل شود که خانواده در تمامی ادیان الهی جایگاه الهی و مقدس را دارد و خداوند جل جلاله از طریق پیامبرانش سفارش بر استحکام خانه و خانواده های مومنین و مسلمین و حزب الله را بسیار کرده است که استحکام و تشکیل خانواده ها استحکام و قوام هر جامعه ایی است . والسلام و صلوات بر حضرت محمد مصطفی ص و آل طیبین و طاهرین س ع ایشان .التماس دعا .اللهم عجل لولیک الفرج و العافیت والنصر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
عزیزبزگوار مثلا حالا اینقدر بالاپایین رفتی کلمات بزرگ و قرآنی فرمایش کردید فکر میکنید این آقایون یجایشون حس داره یا واقعلا درک میکنند می دونی شرمنده زن وبچه شدن یعنی چه جلو بچه ت شرمنده بشی سرتو بیاری پایین اگر اینارو می دونستی دیگه این آقایون رو به آیه قرآن وحدیث سفارش نمی دادی شکمت سیره این جور کلمات رو بیان می کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
باسلام منم کارگرم حقوقم ۸۰۰هزارتومن باچهارنفر زندگی نمیتونم بکنم به این نتیجه رسیدم هیچ کس به فکر کارگران نیست وصدای ماهم به جای نمیرسد ومرگ میتونه کارگرو خلاص کنه وهم بیمه پولی به خانوادش بده بتونن زندگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
ما یک عمره شرمنده زن وبچه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
آن وزیر یانماینده مجلسی که درآمد یک ماهش از درآمد دو سال یک کارگر بیشتر است قادربه درک شرایط کارگران است ؟
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۹:۳۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
بنده نگهبان بانک هستم، بیمه نکردن،با حقوق1100، الان 7ماهه حقوق ندادن دیگه پول ندارم نون بخرم بچه م بخوره
با گرانی کار ندارم با قانون کار بی ریشه کار دارم که کارفرمارو سوار کرده رودوش کارگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
حدود چند سال هست که ما کارگران به این افزایش وکلا افزایش اندک دستمزد اعتراض داریم.ودر پایان سال با چند جلسه چند درصدی به حقوقها اضاف می کنند وبعد از این شروع دور جدید قیمتهای کالاست که هر کدام کالاها افزایش ۲۰۰درصدی به بالاست بلکه هم بیشتر.بعد اخر سال باز هم تکرار همین کارهاست.بنده پیشنهاد می کنم نماینده کارگری در شورای عالی کار بعد گران شدن هر کالایی در سطح فصول سال درخواست تشکیل جلسه دهدنه اینکه تا سال بیاید تمام شود وکارگر زیر فشارزیاد وقتی کمرش خرد شد تازه می خواهند جلسه بگیرند.ولی بااین اوضاع چند سالی که داریم کسی صدای ما را نمی فهمدویا نمی خواهند بفهمند.بقول قدیمیها کو گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
دولت خودش باعث همه این گرانیهاست...دلار را خودشون افزایش دادن و خزانه را سه برابر قبل پرکردند....تورم سیصد درصده نه بیست درصد..بیست قلم کالای اساسی را در نظر بگیرید خمش دوتا پنج بدابر شده نسبت به پارسال...تورم کجا بسست درصده این ترفند دولت هست که بگه تورم بیست درصده تا حقوقا فقط بیست درصد اضاف کنه
شیر ماست گوشت مرغ گوشت گوسفند ماکارونی شوینده ها و.....حداقل دوبرابر شده چطور تورم بیسته کنترل دلار کاملا دست دولته دلار سه و پانصدی کردن دوازده تومان خوب تمام اجناس و هزینه ها دو تا پنج برابر شد
Iran (Islamic Republic of)
فرزندایران
۱۸:۱۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
همه تولید کنندگان اجناسشان را حداقل تا ۵برابر افزایش قیمت داده اند پس چرا نباید دستمزد واقعی کارگر را پرداخت کنند
France
پژمان ترکه
۱۷:۵۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
مگه اجناس 20درصدگرون شده ک با کلی20درصدمیخوایین حقوق کارگروبیشترکنین . مرغ 6 هزارتومنی شده 16 هزاااار تومان
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۱۸:۳۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
سال دیگه میشه 35 هزار تومان پنجاه درصد تورم رو خودشون اعتراف کردن
Iran (Islamic Republic of)
احمیلی
۱۷:۴۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
یک ظرف ماست 900 گرمی رامک خریدم 10هزار تومان اگه در ماه همه وعده ها را ماست خالی هم بخواهیم بخوریم روزی 30 هزار تومان ماهی 900 هزار تومان فط ماست دیگه هیچ چیزی نخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
مجید جان به قول خودت اگه روزی یک ماست دههزار تومانی بخوری ماهش میشه سیصد هزار نه نه صد هزار
-
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
براساس قانون کار و تصویب شده قوانین افزایش حقوق هر ساله کارکنان باید برابر میزان افزایش تورم افزایش پیدا کند چرا اجرا نمیشه باید دولتمردان پاسخگو باشند چرا این قانون اجرا نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
معین
۱۷:۲۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
حقوق ها حداقل باید 200درصد افزایش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ره
۱۸:۳۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
اونوقت همه چی 1000 درصد گرون میشه و همون پولی که از قبل داشتیم هم بی ارزش میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
خدایا به دادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
خدایا خودت به فریاد زن و بچه هامون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
بن کارگری به ما هنوز ندادن پس کی می خوان بدن خدا میدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
چرا حقوق ما بازنشسته هنوز زیاد نشده
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۱۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
به ما کارگران راهداری قراردادی اصفهان هیچ بن ندادند چرا ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ش
۱۶:۲۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ح حسنی
۱۵:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
حق مسکن حداقل باید ۲۵۰ تومن بشه چون رهن و اجاره خیلی رفته بالا، ۴۰ تومن یا ۱۰۰ تومن پول شارژ و قبض های خونه هم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
وای خدای من سیب گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
سعید محمدی
۱۵:۳۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
مردم کمی صبور باشند. به زودی اوضاع آرام میشود
Iran (Islamic Republic of)
ل
۱۶:۲۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
باشه به روی چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
چگونه اروم باشیم با این گرونی هاااان؟!
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۵:۲۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
فقط میتونم این رو بگم تو روی زن و بچه از شرمندگی نمیدونم چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
من نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
قیمتا که سه برابر شده
خوب دستمزد کارگرارو چرا سه برابر نکردن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
خدایا خودت به فریاد برس
واقعا وضعیت کارگران
ای کاش قانون تصویب بشه مسولین در سال دو ماه حقوق کارگری دریافت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
امیدوارم که انقدر وجدان داشته باشن تا اصلا هیچ رقمی را اضافه نکنند چون طبق روال این ۲۶ سال این افزایش دست مزد فقط یه راهیه برای افزایش اموال یه مشت واسطه واز ما بهترون البته به صورت قانونی چرا همه قیمت ها را ثابت نگه نمی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
وقتی قدرت خریددویست درصدپایین آمده افزایش بیست درصدحقوق چه تاثیری درمعیشت کارمندان خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۱۸:۴۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
اینو ولش کن این رو بیست درصد بالا می برن که سال دیگه 50 درصد همه چی رو گرون کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
به داد ملت برسید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۰۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
درخصوص افزایش حقوق کارمندان قراردادی در دستگاهها وسازمانهای دولتی فاصله دستمزد کارمند قراردادی با پیمانی یا رسمی فاصله شب وروز است کی بایداین فاصله به هم نزدیک شود تورم در بعضی از شهرستانها بسیار بالاست هر سال جلسات در خصوص تعیین مزد برگزار می کنند اما تصمیم قطعی آخرین جلسه است آن هم دم از کاهش قدرت خرید کارگران همیشه هست ولی یک دفعه کاهش قدرت می شود توان 90درصدی قدرت خرید کارگران آن هم با افزایش 20%حقوق ما هم منتظر این فاصله 70%حقوق کارمندان پیمانی ورسمی با قراردادی هستیم تاببینیم این فاصله انشالله کی به هم رسیدن فکرنکنم باشه ولی یه مقدار کم شود خواهشان فکری بکنید
Canada
هادی
۱۳:۵۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
حق مسکن از 20 تومان شده 40 تومان .... خوشحالیم هااااااااا
میشه 100 تومان اخ جون دیگه همه چی حله میتونیم یه چیزی هم پس انداز کنیم
Canada
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
واقعا گل گفتی . خیلی هم زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
باحقوقم می توانستم ۴سکه تمام بخرم ولی الان یک سکه تمام نمی دهند علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۱۳:۲۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
کارخونه ها که.بعد گران شدن دلار قیمتهاشون سه برار کردن.چه طور نمیتونن حقوق نیروهاشون اضاف کنن.یه نوشابه دوبرابر شده .ولی حقوق کارگراش سر جاشه .بعد میگن حقوق کارگر اضاف بشه.توان پرداخت نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
چراوقتی صحبت ازافزایش حقوق کارگروکارمند می شود باید جلسه های متعددشکل بگیرد ودرآخرافزایش ناچیزحقوق انجام شود ولی افزایش حقوق مسئولان به راحتی آب خوردن انجام می شود به نظرمن دراین شرایط باید مسئولان دریافتیشان مانندکارگران وکارمندان وحتی کمترباشدتادرداین قشرهارااحساس کنند
Iran (Islamic Republic of)
معلمان ایران
۱۳:۰۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
معیشت معلم کارساز همه امور است چرا که تا اموزش اصلاح نشودهیچ اتفاق خوبی نخواهد افتاد.......همسان سازی حقوق معلمان با سایر کارمندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
لازم نکرده قشر شما بیشتر از حدش هم حقوق گرفته همیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
جناب ناشناس وچناب معلمان ایران اینگونه صحبت کردن مارابه جان هم می اندازد امیدوارم همه ی مردم ایران دررفاه زندگی کنند دست از خط کشی وتفکیک بخشهای جامعه برداریم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۲:۳۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
جناب ناشناس 13:57مثل اینکه زخم شدیدی از این قشر زحمت کش خورده ای
حالا جون من بگوی کجا حالت را گرفتند. که تا اسم این قشر زحمت کش میاد.تمام موهات سیخ میشه بدنت مور مور میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
مدیون زن و بچه وشرمنده اشون شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
خدایا به فریادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
امیلی
۱۷:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
در این کشور همه اجناس به نرخ جهانی و دلار فروخته می شود اما مزد کارگر به ریال است
ماهیانه صد دلار
در اروپا روزانه 100 دلار مزد می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
بن کارگری یعنی چی ! یعنی چی ؟ خوب براتون میگم : بن برنج میدن به کارگر از اون طرف برنج هندی درجه 4 میدن به کارگر فاکتور میکنن برای دولت برنج درجه 1 ایرانی . این رو در شرکتهای دولتی خودم تجربه کردم بن مرغ میدادن مرغ یخی پاک نکرده تحویل میدادن فاکتور میکردن سینه و رون مرغ گرم . بابا یکی جلوی این ها رو بگیره خوب ...............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
همسان سازی حقوق بین کارگران و کارمندان را انجام دهد و هرچه به کارمندان خود می دهد به کارگران هم بدهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
حقوق هارو افزایش بدهید
-
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
حرف از حقوق كارگر كه ميشه دولت زود حقوق كارگراي خودرو ساز و پتروشيمي را زياد ميكنه به حقوق ديگر كارگرهاي بدبخت كاري نداره ،حداقل حقوق كارگر همه قشرها بايد در سال آينده بايد از 2ميليون تومان بيشتر باشد
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۱۲:۱۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
من یک کارگرم که امسال ۳۰۰ هزار تومان دستمزدم را کم کردن به اداره کار رفتم و وقتی مشکلم را گفتم اونا راحت گفتن کار شما حجمی هسته ما نمیتونیم کاری براتون انجام دهیم والان هم بعد ۲۳ سال کار حقوقم از پارسال هم کمتره حقوقم ۱ صدو شصت هزار تومنه کجاش انصافه هر جورم حقوق را بالا ببرن این کارفرمایان راحت از خلا قانونی استفاده میکنن و تحت عناوین مختلف با ترسوندن کارگر که اگه قرارداد امضا نکنید اخراج میشوید . کو گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
خیلی از کارگاه ها و کارخانه هستن که همون حداقل ها رو هم پرداخت نمیکنن و دارای دو فیش حقوقی هستن
یکی برای تامین اجتماعی یکی برای کارگر
تو فیش کارگر یه حقوق ثابت فقط دارن ولی تو فیش تامین اجتماعی حق مسکن, مزایا,خوارابار و غیره هست ولی در واقع هیچ پرداختی وجود نداره حتی مرخصی هم بدون حقوق هست
به شکرانه نظارت زیاد و صادقانه مسولین هست که شاهد این مسائل هستیم
به غیر از این بخاطر شرایط خراب اقتصادی کارگرها اکثر با چند ماه تاخیر حقوق میگیرن
باز هم شکر که همه چی تو جامعه هست درسته کارگر دستش بهش نمیرسه ولی خوب هست
میدونم نشر داده نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۱:۲۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
خواهش از رسانه ملی وشما این است که سعی کنید هر چند روز یک خبر دزر این رابطه بذارید تا موضوع فراموش شده کارگران بیش از این فراموش نشود
شما هم در برابر زن و فرزندان این قشر مسئولید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
حقوق کارگرها رو بالا ببرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
به نظرمن باید قبل ازفکرکردن به افزایش حقوق به فکرحذف حقوق های نجومی ومتعادل کردن حقوق کارمندان دردستگاه های مختلف بود تااین تبعیضات موجود درپرداختی ها رفع شود.خدالعنت کند باعث و بانیان این تبعیض ها را.مردم ازتفادت ها راضی اند این تبعیضات است که مردم راخسته کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
متاسفم
آخرین اخبار