رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز با دفاع از تصمیمش برای ساخت دیوار مرزی به منظور جلوگیری از ورود مهاجران، ساخت این دیوار را مسئله‌ای اخلاقی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز بار دیگر از ایده خود برای ساخت دیوار مرزی جنجالی دفاع کرد و گفت: آن (دیوار مرزی) مربوط به هیچ چیز دیگری جز این نمی‌شود که ما می‌خواهیم امنیت آمریکایی‌ها، مردم‌مان و کشور خود را حفظ کنیم. دیوار، یک چیز بسیار خوب است، نه این که یک چیز بدی باشد. به عبارت دیگر (در مخالفت با آنان که می‌گویند دیوار به معنای تنفر و نژادپرستی است) من می‌گویم دیوار یک چیز اخلاقی است.

او افزود: ما از حمایت‌های فوق العاده‌ای برخوردار هستیم. ما در حال ساخت آن هستیم. ما حتی دیگر نمی‌گوییم دیوار را بساز، بلکه می‌گویم دیوار را تمام کن. علت آن این است که ما بخش‌های زیادی از آن را ساخته‌ایم و در حال مرمت و بازسازی بخش‌های قدیمی آن هستیم که در شرایط بسیار بدی قرار داشت و ما در حال بهبود آن هستیم. از اینرو، ما می‌گوییم دیوار را تمام (تکمیل) کن. دیوار یک چیز بسیار مهم است. اگر شما آن را نداشته باشید، تمام فناوری‌ها و همه پهپاد‌هایی که آنان به زیبایی آن‌ها را (نزدیک مرز) در هوا به پرواز در می‌آورند، هیچ معنایی نخواهند داشت.

قوانین مهاجرتی ما بد هستند

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه این مصاحبه درباره پیشنهاد کم کردن تعداد تخت‌های بازداشتگاه‌های مهاجران نیز گفت: وقتی شما چنین کاری کنید- و توجه داشته باشید که دموکرات‌ها این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند- این بدان معنا است که (به علت پر شدن سریع بازداشتگاه ها)، شما دیگر افرادی را که «خطرناک» هستند، بازداشت نمی‌کنید و آن‌ها را در بازداشتگاه‌ها نگه نمی‌دارید و در نتیجه، آن‌ها را آزاد می‌کنید و به درون جامعه ما می‌فرستید. علت آن این است که قوانین ما آنقدر بد هستند که (ما نمی‌توانیم افراد خطرناک را در بازداشت نگه داریم). اگر شما به اتفاقاتی که رخ داده و قوانینی که طی سالیان متمادی در کنگره به تصویب رسیده است، نگاه کنید، می‌بینید که این شرم‌آور و مایه آبروریزی است. این (قوانین) بدان معنا هستند که ما نمی‌توانیم آنان (مهاجران غیرقانونی) را به مکزیک بازگردانیم، بلکه باید آن‌ها را وارد جامعه خودمان کنیم. در برخی از موارد، آن‌ها جنایتکارانی کاملاً خونسرد هستند. ما نمی‌توانیم این کار را بکنیم.

علی‌رغم داستان‌سرایی رسانه‌ها، محبوبیتم افزایش یافته است

ترامپ در بخشی دیگر از این مصاحبه بار دیگر به تعریف و تمجید از عملکرد دولتش پرداخت و گفت: اگر شما به نتایج نظرسنجی‌ها نگاه کنید و به آمار و ارقامی که ما داریم توجه کنید، می‌بینید که آن آمار و ارقام، بسیار خوب هستند. فکر می‌کنم امروز من (در نظرسنجی در خصوص محبوبیتم) به بالاترین سطحی که تاکنون به آن دست یافته بوده‌ام، رسیدم. محبوبیت من به ۵۲ درصد رسیده است و این به رغم تمام داستان‌ها (و اخبار) بدی است که رسانه‌ها و مطبوعات درباره من منتشر می‌کنند. البته شما (فاکس نیوز) با من رفتاری منصفانه دارید.

او در پاسخ به پرسشی درباره توافقِ موقت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره برای پرهیز از تعطیلی مجدد دولت فدرال گفت: آنچه من می‌توانم به شما بگویم این است که بسیاری از چیز‌ها تغییر کرده است و ما خواهیم دید که چه اتفاقی خواهد افتاد. من نمی‌توانم وارد جزئیاتِ دقیق این توافق شوم، زیرا خودم هم پیش از آنکه به اینجا (برای مصاحبه با شما) بیایم، این خبر را شنیدم. من (پس از شنیدن این خبر) باید بین توافق و شما، یکی را انتخاب می‌کردم و شما را انتخاب کردم.

رئیس‌جمهور آمریکا سپس به شوخی گفت: من باید شما را انتخاب می‌کردم و جز این، هیچ چاره‌ای نداشتم. آیا این صحیح نیست؟ و من بسیار خوشحالم که این کار را کردم.

ترامپ در ادامه با لحنی جدی گفت: بله، آن‌ها در حال گفتگو هستند و خواهیم دید که چه اتفاقی روی خواهد داد.

در حال دور زدنِ دنیا هستیم!

او در ادامه مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت:  ما اکنون کشوری داریم که عملکردش از هر زمانِ دیگر در گذشته بهتر است. ما در حال دور زدنِ دنیا هستیم (مانند دونده‌ای که در مسابقه دو و میدانی، آنقدر سریع است که میدان را دور می‌زند و از سایر دوندگان یک دور پیش می‌افتد). اکنون شما می‌توانید ما را با سایر کشور‌ها مقایسه کنید. پیشتر، چنین بود که ما در مقایسه با چین، خواهرِ دومِ آن کشور به حساب می‌آمدیم (از چین عقب بودیم). اکنون چین به ما (به عنوان الگوی پیشرفت) می‌نگرد. در همین حال که عملکرد ما بسیار خوب است، عملکرد سایر کشور‌ها چندان خوب نیست. البته این به نحوی، کار‌ها را برای ما دشوارتر می‌کند، زیرا ما با همان کشور‌ها (که عملکرد اقتصادی خوبی ندارند) باید تجارت کنیم. ما رکورد‌های جدیدی را در زمینه‌های مختلف به جا گذاشته‌ایم، که شامل کمترین میزان نرخ بیکاری در این کشور است.

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به مقایسه عملکردش نسبت به عملکرد دولت باراک اوباما نیز گفت: اگر من می‌خواستم به همان کار‌هایی که اوباما انجام داده بود، ادامه دهم (این عملکرد خوب را نمی‌داشتم). اگر شما به آخرین ماه‌های ریاست جمهوری اوباما که به نخستین ماه‌های ریاست جمهوری من نیز سرایت کرد، نظر افکنید، درخواهید یافت که در آن زمان، میزان تولید ناخالص داخلی آمریکا و سایر (ارقام اقتصادی), همگی، بسیار پایین بود. اگر من به همان آمار و ارقام بسنده می‌کردم، اکنون ما اقتصادی می‌داشتیم که به شدت در حالِ دنده‎عقب رفتن (نرخ رشد اقتصادیِ منفی) می‌بود.

آمریکا هم‌اکنون بزرگترین صادرکننده نفت و گاز در جهان است

ترامپ افزود: ما شرایط را باز کردیم و بسیاری از قوانین و مقرراتِ دست و پا گیر و غیرضروری را حذف کردیم. ما بیشترین تخفیف‌های مالیاتی را که در تاریخ این کشور اِعمال شده است، به تصویب رساندیم. ما شرایط (تولید و صادرات) نفت (خام) را باز کردیم. شما می‌دانید که ما اکنون بزرگترین صادرکننده هستیم. ما در حال حاضر، بزرگترین صادرکننده نفت و گاز در جهان هستیم. هیچکس فکر نمی‌کرد که چنین چیزی به این سرعت قابل دستیابی باشد. ما شرایط کشورمان را باز کردیم و به مردم اجازه دادیم که بار دیگر کار کنند (شغل داشته باشند). شمار شاغلان ما اکنون از هر زمان دیگر در تاریخ آمریکا بیشتر است، زیرا در حال حاضر، تقریباً ۱۶۰  میلیون نفر در آمریکا شاغل هستند. این، بسیار عالی است.

او در ادامه به انتقاد از دموکرات‌ها گفت: آنچه بر سر من آمده است، نباید اجازه داده شود بر سر هیچ رئیس جمهور دیگری بیاید. آنان (دموکرات‌ها) درباره مسائلی که اصلاً اتفاق نیفتاده است، تحقیق می‌کنند. مثلاً آن‌ها به روسیه اشاره می‌کنند و درباره «همدستی» (ستاد انتخاباتی من) با روسیه (برای شکست دادن هیلاری کلینتون) صحبت می‌کنند. این در حالی است که من به جای آن که بگویم «همدستی» می‌گویم «توهم و حقه.» در واقع، این بسیار خوب بود که ریچارد بِر (رئیس کمیته اطلاعاتی سنا، که یک جمهوری خواه است) چند روز پیش گفت پس از تقریباً دو سال تحقیقات، آنان هیچ نوع توطئه یا همدستی میان ترامپ و روسیه پیدا نکردند.

خودم هم می‌توانستم به مردم بگویم که با روس‌ها همدست نبوده‌ام

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: من خودم می‌توانستم این را به مردم بگویم (که با روسیه همدست نیستم) و البته من این را به بسیاری از مردم گفته ام. چنین مسائلی (تحقیقاتی) هرگز برای هیچ رئیس جمهوری پیش از من رخ نداده است. حتی خودِ دموکرات‌ها می‌دانند که این صرفاً یک حقه و کلک است. این تنها یک بازیِ سیاسی است. از اینرو، اکنون آن مسئله‌ مربوط به روسیه (تحقیقات درباره همدستی من با روسیه) دیگر، مرده است؛ لذا اکنون آنان می‌گویند ما درباره تمام شرکت‌های متعلق به دونالد ترامپ تحقیق خواهیم کرد. آنان هیچ اطلاعاتی در این خصوص در اختیار ندارند. آنان می‌گویند درباره هر شرکتی که در دونالد ترامپ در آن دخیل بوده است نیز تحقیق خواهند کرد.

ترامپ در ادامه مصاحبه خود با فاکس نیوز گفت: من عملکرد خوبی (در شرکت‌هایم) داشته‌ام. من پول‌های فراوانی کسب کرده‌ام (درآمد‌های زیادی داشته‌ام). فکر می‌کنم تاکنون ما ۷۹ نامه مختلف از کمیته‌های مختلف (کنگره) دریافت کرده باشیم، مبنی بر این که آنان می‌خواهند تمام شرکت‌هایی را که من در آن‌ها دخیل بوده ام، مورد تحقیق و تفحص قرار دهند.  من امروز نامه‌ای از پوکاهونتاس (Pocahontas) (لقب توهین آمیز ترامپ برای خانم «الیزابت وارِن» سناتور دموکرات است که مدعی شده بود برخی از اجدادش سرخپوست بوده‌اند) دریافت کردم که در آن خطاب به دونالد ترامپ نوشته شده بود ما می‌خواهیم یکی از شرکت‌های شما را مورد تحقیق و تفحص قرار دهیم. این بسیار شرم‌آور است. من (به دستیارانم) گفتم نامه‌ای در پاسخ به او بفرستید و به وی یادآور شوید که او (در انجام چنین تحقیقاتی) با تضاد منافع مواجه است (و لذا نباید در این خصوص تحقیق کند). وی باید بیشتر بر مسئله اجداد و میراث خودش متمرکز شود و نباید از آنچه که هست، شرمسار یا خجل باشد. وی بهتر است بر شخص خودش تمرکز کند.

او افزود: ما آنقدر نامه از کمیته‌های متعدد دریافت کرده‌ایم که من حتی نمی‌دانستم ما این همه کمیتهِ (مختلف در کنگره آمریکا) داریم. فکر می‌کنم ما تا الان، ۷۹ نامه دریافت کرده باشیم. این بر اساس هیچ اطلاعاتی نیست که مدعی ارتکاب هرگونه خلافی (از سوی من) باشد، زیرا من شخصی بسیار درستکارم. ما از این حقه روسیه گذشته‌ایم و این (بلا) را بر سر ما آورده‌اند، ولی هیچکس مانند من در این خصوص عمل نکرده است.

بهترین دو سالِ نخستِ ریاست‌جمهوری را در مقایسه با رؤسای‌جمهور آمریکا داشته‌ایم!

رئیس‌جمهور آمریکا باز هم به تمجید از خود پرداخت و گفت: من با چنین اتهاماتی مواجه شده بودم، اما با این حال، ما احتمالاً بهترین دو سالِ نخستِ ریاست جمهوری را در مقایسه با هر رئیس جمهور دیگر در تاریخ آمریکا در خصوص دستاورد‌هایمان داشتیم. عملکرد ما در خصوص اشتغال‌زایی، افزایش تولید ناخالص داخلی و همه چیز، (در دو سال اول ریاست جمهوریِ من) بسیار عالی بوده است. یکی از آمار و ارقام عالی در این خصوص این است که شرکت‌ها (ی آمریکایی) در حال بازگشت به کشور هستند.

انتهای پیام/

مصاحبه ترامپ با فاکس نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
این خودش از خودش تعریف نکنه کی ازش تعریف می کنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۲۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
هی ترامپ : بخشی از اقتصاد پویا و سود آوری را که اشاره کرده ای که مربوط به چپاول و غارت و دزدی از جیب اعرابی که آنان را گاوشیرده میدانی است بخشی هم مربوط به دارائی های نقد ایرانیان است که پس از اجرای برجام در بانکهایتان بلوکه کردید بخشی هم که مربوط به دزدی آشکار پولهای نقد و شمش های طلای ملت ونزوئلاست پس خودت در راه بدست آوردن پول چه کار کرده ای؟! اینها که همه شد دزدی از جیب دیگران!!!! بدبخت دزدی که افتخار ندارد................
آخرین اخبار