سرعت باد در زاهدان به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:سرعت وزش باد در زاهدان به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی کلی وضع جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد تا اواخر وقت امروز سه شنبه در نوار غربی، زاهدان، نواحی مرکزی و نوار شرقی استان شاهد وزش باد شدید (گاهی بیش از ۹۰ کیلومتر برساعت) از سمت جنوب باشیم همچنین این وضعیت با شدت کمتر در سایر نقاط استان هم رخ خواهد داد.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طی این مدت در محور‌های مواصلاتی به ویژه زاهدان-بم و ایرانشهر –بم رعایت جوانب احتیاط الزامی بوده و احتمال اختلال در تردد جاده ای، ریلی و هوایی برای بعدازظهر امروز در نیمه شمالی استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه چهارشنبه در شهر‌های شمالی، مرز شرقی ومرز غربی استان وزش باد‌های سرد شمالی با شدت کمتر منجر به کاهش محسوس دما ابتدا در نیمه شمالی استان خواهد شد افزود: با ادامه فعالیت سامانه بارشی دراستان امروز سه شنبه شاهد اوج شدت بارش از شمال استان تا سواحل خواهیم بود.

وی تصریح کرد: امروز رگبار و رعدو برق، احتمال تگرگ و تند باد لحظه‌ای در شهر‌های شمالی، نواحی مرکزی، نوار غربی از شدت بیشتر برخوردار است و حتی احتمال بارش برف در ارتفاعات مرکزی وارتفاعات غربی استان وجود دارد و در برخی از این مناطق این وضعیت همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه‌های فصلی خواهد بود.

ملاشاهی بیان کرد: روز چهارشنبه در برخی ارتفاعات جنوبی شرایط برای رگبار پراکنده باران و رعد و برق مهیا است که تا صبح پنج شنبه بر روی دریا شاهد وزش باد نسبتا شدید خواهیم بود همچنین در این مدت دریا مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته خاش با حداقل دمای ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و زرآباد با حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر‌های استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

انتهای پیام/ پ

هواشناسی سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار