افزایش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

کاهش سطح تولید نفت اوپک و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران باعث صعود قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی کاهش سطح تولیدات نفتی اوپک و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود. این در حالی است که کارشناسان هشدار داده اند افزایش تولیدات نفتی آمریکا همچنان بر بهای طلای سیاه اثرگذار بوده است.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۲۸ سنت افزایش (معادل ۰.۵ درصد) به ۵۲ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۳۸ سنت افزایش (معادل ۰.۶ درصد)، ۶۱ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه معامله شد.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که کاهش داوطلبانه سطح تولیدات نفتی از سوی سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران بر بهای طلای سیاه اثرگذار بوده است. این در حالی است که افزایش ذخایر نفتی آمریکا و احتمال کاهش رشد اقتصادی در سال جاری میلادی می‌تواند بر بازار نفت تأثیر منفی بگذارد.

شرکت خدمات بانکداری جی پی مورگان در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که در حال حاضر توجه بازار بر مسئله تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین معطوف شده و در واقع بازار خطرات ناشی از کاهش سطح تولیدات نفتی ونزوئلا را نادیده گرفته است.

در پی کاهش ارزش دلار آمریکا و نامشخص بودن نتیجه گفتگو‌های تجاری میان آمریکا و چین، بهای طلا امروز (سه شنبه) افزایش یافت. بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۳۱۲ دلار رسید. ارزش دلار آمریکا هم با ۰.۱ درصد کاهش همراه بود.

دور جدید مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین از روز گذشته (دوشنبه) در پکن آغاز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار