عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛

نیمی از بودجه کشور صرف حقوق و مزایا می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت : میزان بودجه اختصاص یافته به مباحث عمرانی اکنون به ۱۵ درصد رسیده اما بیش از نصف بودجه برای پرداخت حقوق و مزایا صرف می‌شود.

نیمی از بودجه کشور صرف حقوق و مزایا می‌شود به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس امروز در مراسمی به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در دانشگاه اصفهان، گفت: حدود ۳۰ سال پیش ۷۸ درصد بودجه اختصاص به مباحث عمرانی داشت که اکنون به ۱۵ درصد رسیده است. بالغ بر ۲۱۰ هزار میلیارد تومان صرف حقوق و مزایا می‌شود و به عبارتی بیش از نصف بودجه برای پرداخت حقوق و مزایا صرف می‌شود و این درد بزرگی برای جامعه است.

وی درباره باز شدن آب زاینده‌رود گفت:: جاری شدن فعلی زاینده رود مربوط به استعفا نیست و بحث اساسی استعفا این بود که توجه عموم مردم به مشکلات جدی مانند کمبود آب جلب شود؛ علاوه بر این تصمیم بر آن بود که مصوبه‌ای را از دولت دریافت کنیم که همانند ستاد احیای دریاچه ارومیه برای زاینده رود هم ستاد احیا ایجاد شود و این مصوب شد، البته این راهی است که کار اصلی یعنی تامین آب کشاورزی، آشامیدنی، صنعت و... فراهم شود.

‌عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه افزود: بسیار فضای گفتمان و مطالبه‌گری به صورت سراسری موثر و مشهود است، به صورت کلی  دانشجو موذن جامعه است و مطالبه‌گری و همراه‌کردن جامعه به‌ویژه در مجلس بسیار تاثیر‌گذار است.  

 

انتهای پیام/م

ستاد احیا زاینده رود مصوب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.