۱۴ کشته بر اثر ازدحام جمعیت در اجتماع انتخاباتی در نیجریه

یک مقام آگاه نیجریه اعلام کرد دست‌کم ۱۴ تن بر اثر ازدحام در تجمعی که محمد بوهاری، رئیس‌جمهوری فعلی این کشور پیش از انتخابات سراسری آتی برگزار کرد کشته شدند.

۱۴ کشته بر اثر ازدحام جمعیت در اجتماع انتخاباتی در نیجریهبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام آگاه نیجریه روز چهارشنبه اعلام کرد دست کم ۱۴ تن بر اثر ازدحام مردم در تجمعی که محمد بوهاری، رئیس جمهوری فعلی نیجریه، پیش از انتخابات سراسری آتی برگزار کرد، در ایالت جنوبی ریورز جان خود را از دست دادند.

وی گفت: ‹‹من جان باختن این ۱۴ نفر را تایید می‌کنم، در ابتدا شمار کشتگان این حادثه شش نفر بود. شمار جان باختگان ممکن است افزایش یابد. در بخش اورژانس افراد مصدوم تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته اند. ››

روزنامه ونگارد نیجریه با انتشار این خبر اعلام کرد این تجمع در داخل استادیومی در پورت هارکورت، مرکز ایالت ریورز برگزار شد. به محض اینکه رئیس جمهور این محل را ترک کرد، ازدحام شد. وقتی که طرفداران محمد بوهاری در تلاش بودند تا از گیت خروجی قفل شده عبور کنند، اکثر قربانیان به زمین افتادند و در زیر دست و پا له شدند.

انتخابات ریاست جمهوری، معاون رئیس جمهور و اعضای مجلس ملی در روز شنبه در نیجریه برگزار خواهد شد. محمد بوهاری که از سال ۲۰۱۵ در نیجریه به قدرت رسیده، در سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۵ در سمت رئیس جمهور این کشور فعالیت کرده است. او در سال ۲۰۱۵ در انتخابات سراسری نیجریه اولین رئیس اپوزیسیونی بود که مقام ریاست جمهوری را از زمان استقلال نیجریه در سال ۱۹۶۰ به دست آورد.

بوهاری قول داده است تا گروه تروریستی بوکوحرام را شکست دهد و با ریشه کنی فساد شرایط زندگی در نیجریه را بهبود بخشد. با این حال، وضعیت امنیتی در نیجریه به دلیل درگیری‌های داخلی متعدد و افزایش فعالیت گروه بوکوحرام که وابسته به گروه تروریستی داعش است، رو به وخامت است. عناصر این گروه هزاران نفر را در نیجریه به قتل رسانده و سبب آوارگی داخلی مردم شده اند.

در سال ۲۰۱۷، آبوجا، پایتخت نیجریه، شاهد موجی از تظاهرات بود. برخی از معترضان خواستار استعفای محمد بوهاری شدند که اکثر اوقات سال ۲۰۱۷ را برای درمان پزشکی در انگلیس به سر برده بود. آن‌ها همچنین از مقامات خواستند که ماهیت مشکلات پزشکی بوهاری را افشا کنند.

انتهای پیام/

حادثه در اجتماع انتخاباتی در نیجریه

برچسب ها: آفریقا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار