راه‌های جلوگیری از ابتلا به سرطان

ضروری است مرتباً بررسی‌های غربالگری و پیش‌گیرانه را انجام دهید به خصوص در مورد سرطان‌های پستان و پروستات و روده بزرگ و سرویکس توصیه‌های مهمی وجود دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  یک متخصص آنکولوژی و خون گفت: مصرف مداوم میوه و سبزیجات و ماهی خطر سرطان را کم‌می‌کند.

چه کار کنیم تا سرطان نگیریم

دکتر مهیار منصوری  اظهار کرد: ضروری است مرتباً بررسی‌های غربالگری و پیش‌گیرانه را انجام دهید به خصوص در مورد سرطان‌های پستان و پروستات و روده بزرگ و سرویکس توصیه‌های مهمی وجود دارد.

وی ادامه داد: افراد باید وزن مناسب خود راحفظ کنند چراکه چاقی و اضافه وزن ریسک بسیاری از کانسر‌ها ازجمله پستان، رحم، کولون، کلیه و مری را افزایش می‌دهد.

منصوری بیان کرد: وزن مناسب توسط رژیم غذایی و ورزش قابل حفظ است.

این متخصص آنکولوژی و خون تصریح کرد: به افراد توصیه می‌کنم مرتباً ورزش کنند چرا که ثابت شده ورزش خطر بسیاری از سرطان‌ها نظیر پستان، رحم، کولون و پروستات را کم‌می‌کند؛ همچنین خطر دیابت و بیماری قلبی هم کاهش می‌یابد.

وی افزود: برای بزرگسالان حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش با شدت متوسط مثل پیاده‌روی پرشتاب و یا ۷۵ دقیقه ورزش شدید در حدی که ضربان قلب و تنفس افزایش یابد و تعریق ایجاد شود ضروری است.

منصوری گفت: در بچه‌ها حداقل یک ساعت در روز ورزش متوسط تا شدید و سه بار در هفته فعالیت شدید بدنی لازم است.

این متخصص آنکولوژی و خون با بیان اینکه افراد باید روزانه حداقل دو و نیم کاسه کوچک میوه یا سبزی مصرف کنند، توصیه کرد: افراد رژیم غذایی سالم داشته باشید و مصرف مداوم میوه و سبزیجات و ماهی را فراموش نکنند چرا که این تغذیه خطر سرطان را کم‌می‌کند و برعکس گوشت قرمز و غذا‌های فرآوری شده این خطر را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه همچنین نان و ماکارونی تهیه شده از غلات سبوس‌دار برای تغذیه مناسب‌تر هستند، یادآور شد: ضرورت دارد مصرف برنج سفید و شیرینی جات محدود شود.

منصوری با اشاره به اینکه کسانی که الکل مصرف می‌کنند باید مصرف آن را محدود کنند، عنوان کرد: همچنین توصیه می‌شود افراد از استعمال سیگار و تنباکو پرهیز کنند چرا که ۸۰ درصد سرطان ریه و ۳۰ درصد همه سرطان‌ها با سیگار کشیدن مرتبط هستند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

افراد باید وزن مناسب خود راحفظ کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
یک اقدام مهم تر از غربالگری که وزارت بهداشت باید انجام دهد پیشگیری از ورود سرطان زاها به زندگی و تغذیه مردم ایران است که تعداد آنها متأسفانه کم هم نیست، یکی از مهم ترین(مهم بعلت کثرت استفاده) سموم سرطان زا که هر روز به بدن مردم ایران وارد می شود آکریلامید است که در نان های بشدت برشته شده و سوخته به وجود می آید و باید برای پذیرش نان بخار پز که چنین نقصی ندارد اطلاع رسانی شده و بر روی فرهنگ مردم کار شود، البته سوختن تنها نقص نان های سنتی نیست بلکه سبوس گیری آرد نیز نان ها را کاملاً بی خاصیت و بیماری زا می کند