فراخوان فراری و تسلا برای تعویض ایربگ‌های معیوب

پس از فراخوان شرکت‌های تسلا و فراری برای تعویض ایربگ‌های معیوب شرکت تاکاتا، بیش از ۱.۷ میلیون خودرو عیب‌یابی می‌شوند.

فراخوان فراری و تسلا برای تعویض ایربگ‌های معیوببه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فراخوان ایربگ‌های معیوب تاکاتا کماکان ادامه دارد. شرکت تاکاتا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌های کیسه‌های هوا در دنیا، این قطعه را برای چندین برند معتبر خودروسازی تولید می‌کند. ماجرا از این قرار است که نقص فنی در این ایربگ‌ها موجب انفجار ناگهانی آن‌های حین رانندگی و مرگ بیش‌از ۲۳ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر در سرتاسر دنیا شد. پس از این اتفاق شرکت‌های مصرف کننده ایربگ‌های تاکاتا همچون آئودی، بی‌ام‌و، مرسدس‎بنز، دایملر، فراری، سوبارو، تسلا، فولکس‌واگن و ده‌ها شرکت دیگر با هدف جلوگیری از صدمات احتمالی، خودرو‌های تولیدی خود را برای تعویض ایربگ فراخوان کردند.

حال با اضافه شدن تسلا و فراری به جمع شرکت‌هایی که محصولات خود را فراخوان کرده‌اند، جمعا بیش از ۱.۷ میلیون خودرو تنها در ایالات متحده عیب‌یابی می‌شوند. ایراد اصلی این ایربگ‌ها به سیستم پرتاب‌کننده آن‌ها باز می‌گردد که در صورت گرم شدن یا قرار گرفتن در رطوبت زیاد به صورت ناگهانی منفجر شده و تکه‌های آن ماننده ترکش در کابین پرتاب می‌شوند. گفته شده که خودرو‌های عرضه شده در خلیج مکزیک، بیش‌تر از تمامی محصولات مجهز به ایربگ‌های تاکاتا در معرض خطر انفجار هستند.

پیش‌بینی می‎شود تنها در ایالات متحده تا پایان امسال بیش از ۱۰ میلیون خودرو فراخوان و عیب‌یابی شوند. همچنین در کمپین ایمنی به راه افتاده برای عیب‌یابی هرچه سریع‌تر خودرو‌های در معرض خطر، برنامه عیب‌یابی بیش از ۷۰ میلیون خودرو در سر‌تا‌سر جهان تا پایان سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی شده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد که سال گذشته در سراسر دنیا بیش از ۵۰ میلیون دستگاه خودرو شامل این فراخوان شده‌اند. در این تعداد بیش از ۲۷ میلیون خودرو عیب‌یابی شده و قطعه معیوب آن‌ها تعویض شده است. اما هنوز ۲۳ میلیون دستگاه خودرو برای فراخوان مراجعه نکرده‌اند.

خودرو‌هایی که اخیرا به این کمپین اضافه شده‌اند عبارتند از:
محصولات تولیدی بی‌ام‌و بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ به تعداد ۲۶۶ هزار و ۰۴۴ دستگاه
انواع ون‌های شرکت دایملر تولید شده بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ به تعداد ۱۵۹ هزار و ۶۸۹ دستگاه
محصولات تولید شده فراری بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به تعداد ۱۱ هزار و ۱۷۶ دستگاه
محصولات تولیدی مرسدس‌‎بنز بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ به تعداد ۲۸۸ هزار و ۷۷۹ دستگاه
سوبارو‌های تولید شده بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ به تعداد ۸۲۶ هزار و ۱۴۴ دستگاه
تسلا مدل S های مدل سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به تعداد ۶۸ هزار و ۷۳۶ دستگاه
و محصولات آئودی و فولکس‎واگن تولید شده در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ به تعداد ۱۱۹ هزار و ۳۹۴ دستگاه

کلیه شرکت‌های خودروسازی که محصولات خود را فراخوان کرده‌اند، در وب‌سایت‌های خود لیستی از شماره‌شاسی‌هایی که شامل این فراخوان می‌شوند را منتشر کرده و در کنار آن اکثر مشتریان خود را از طریق ایمیل یا پیامک مطلع ساخته‌اند.


بیشتر بخوانید: ادامه فراخوان ایربگ‌های شرکت تاکاتا به دلیل نقص فنی و مرگ ۲۳ نفر


انتهای پیام/

ادامه فراخوان ایربگ‌های تاکاتا توسط فراری و تسلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار