تدوین تقویم رویداد‌های تاریخی و فرهنگی کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از تدوین تقویم رویداد‌های تاریخی و فرهنگی کرمانشاه بر محور توسعه گردشگری خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از تدوین تقویم رویداد‌های تاریخی و فرهنگی کرمانشاه بر محور توسعه گردشگری خبر داد و گفت : برای این منظور با همفکری ارگان‌های مربوطه در حال جمع آوری اطلاعات هستیم.

وی گفت : درصددیم تا ماهانه حداقل یک مورد از این رویداد‌ها در تقویم تاریخی و فرهنگی ثبت شود که این حوزه، برگزاری جشنواره‌های مختلف در منطقه خاص را نیز در بر می‌گیرد.

قادری ادامه داد: پس از همکاری با دیگر دستگاه ها، رویداد‌های این تقویم در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری مصوب می‌شود تا دستگاه‌ها برنامه‌های خود را براساس یک تقویم واحد تنظیم کرده و به سمت جلو حرکت کنند.

این مسئول با بیان اینکه این اقدام تاکنون در هیچ استانی انجام نشده است، اضافه کرد: با کمک استاندار کرمانشاه از سال آینده محور توسعه استان برپایه گردشگری قرار می‌گیرد و بزودی سرمایه گذاری خارجی در حوزه گردشگری خواهیم داشت.

قادری با بیان اینکه دستاورد‌های انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها بی شمار است، اظهار داشت: عدالت اجتماعی در مناطق محروم و دورافتاده یکی از همین دستاورد‌ها است، قبل از انقلاب، سازمان منسجمی برای رسیدگی به میراث فرهنگی وجود نداشت و بیشتر به انجمن‌های علمی که به کاوش‌های باستانی می‌پرداختند ختم می‌شد.

وی یادآور شد، همچنین قبل از انقلاب تنها ۶۰ اثر ملی ثبت شده وجود داشت، ولی اکنون بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر شناسایی شده در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۱۹۶ مورد ثبت ملی شده است که اقدام بسیار بزرگی است.

قادری از وجود بیش از ۱۲ هزار صنعتگر صنایع دستی در استان خبر داد و افزود: در سال گذشته هشت میلیون دلار فروش صنایع دستی داشتیم که درصدد ثبت جهانی برخی از این صنایع دستی هستیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به ۱۲ هزار گردشگر خارجی از استان بازدید کرده اند، ادامه داد: در ۹ ماه سپری شده از سال جاری نیز بیش از هشت هزار گردشگر از استان دیدن کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از مرمت ۳۲ هزار مترمربعی بازار سنتی کرمانشاه که به میزان ۷۰ درصد است خبر داد و از آن به عنوان یکی دیگر از دستاورد‌های بزرگ انقلاب یاد کرد .

 

 

انتهای پیام/د

بازدید ۱۲ هزار گردشگر خارجی از استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار