تصمیم رئیس‌جمهور فیلیپین برای تغییر نام این کشور

رئیس‌جمهور فیلیپین اعلام کرد به علت تداعی پیوند‌های استعماری نام این کشور با استعمار اسپانیا، باید نام فیلیپین تغییر کند.

رئیس‌جمهور فیلیپین نام این کشور را تغییر می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین اعلام کرد نام این کشور را می‌توان به «ماهارلیکا» تغییر داد.

دوترته دراین باره افزود: «روزی باید نام کشور را تغییر دهیم، مارکوس درست می‌گفت، او می‌خواست نام فیلیپین را به ماهارلیکا تغییر دهد، زیرا این واژه مالایی است».

فردیناند مارکوس، رئیس‌جمهوری پیشین فیلیپین پیش از این پیشنهاد داده بود نام فیلیپین به  ماهارلیکا تغییر کند، زیرا این ماهارلیکا یک کلمه مالایی است و هویت مالایی این کشور را بهتر منعکس می‌کند.

سالوادور پانئلو، سخنگوی دولت فیلیپین اعلام کرد که رئیس‌جمهوری این کشور نظر خود در این باره را اعلام کرده و قانون اساسی نیز امکان تغییر نام کشور از سوی کنگره و برگزاری همه‌پرسی درباره نام جدید را پیش‌بینی کرده است.

نام فیلیپین در قرن شانزدهم  در دوران استعمار اسپانیا و از اسم پادشاه این کشور «فیلیپ دوم» گرفته شده است؛ پس از شکست اسپانیا در جنگ ۱۸۹۸ بین اسپانیا و آمریکا، فیلیپین به بخشی از قلمرو آمریکا تبدیل شد تا اینکه در سال ۱۹۴۶ به استقلال دست یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار