دانستنی‌های سربازی/

ازدواج با این بانوان، معافیت از سربازی دارد

جزئیات بهره‌مندی سربازان از معافیت در صورت ازدواج با بانوان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر را در این گزارش بخوانید.

مشمولانی که با بانوان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر ازدواج کنند، در چه صورتی از معافیت سربازی بهره‌مند می‌شوند؟به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی در رابطه با معافیت مشمولانی که با بانوان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر ازدواج کنند سوالاتی دارند.

براساس قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، آن دسته از مشمولانی که با بانوان جانباز ۲۵ درصد ازدواج کنند، به مدت ۵ سال از تاریخ ثبت عقد از معافیت موقت برخوردار می‌شوند و در صورت استمرار ازدواج پس از ۵ سال با تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران از معافیت دائم بهره‌مند می‌شوند.

همچنین معافیت موقت برای این دسته از مشمولان در مقاطع زمانی ۳۰ ماهه صادر و پس از به اتمام رسیدن مهلت داده شده، در صورتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران استمرار ازدواج را تایید کند، از طریق وظیفه عمومی این موضوع قابل تمدید است.

اما در تبصره این موضوع آمده است، در صورتی که از زمان ثبت عقد تا ثبت درخواست در سامانه ۲ سال و بیشتر سپری شده باشد، معافیت موقت تا پایان ۵ سال صادر و سپس در صورتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران استمرار ازدواج را تایید کند معافیت دائم صادر می‌شود.

همچنین در تبصره آمده است، در صورتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران اطلاع و اطمینان حاصل نماید که ازدواج جانباز منجر به طلاق شده، مراتب را به وظیفه عمومی استان اعلام می‌کند، تا نسبت به لغو معافیت موقت همسر وی اقدام لازم صورت پذیرد.

در نظر داشته باشید بانوان جانبازی که در گذشته فرزند یا برادر آنان به سبب جانبازی خواهر معاف شده باشند هم می‌توانند همسر مشمول خود را با رعایت این مقررات از خدمت دوره ضرورت معاف کنند.

معافیت سربازی برای مشمولانی که با بانوان دارای معلولیت جسمی –حرکتی ازدواج کنند

 آن دسته از مشمولان خدمت وظیفه‌ای که با بانوان معلول ازدواج کنند، از معافیت موقت ۵ ساله استفاده و در صورت استمرار ازدواج پس از اتمام ۵ سال از معافیت دائم می‌توانند برخوردار شوند.

در صورتی که فرد مشمول خدمت وظیفه، در مدت زمان معافیت موقت به دلیل فوت یا طلاق همسر شرایط معافیت را از دست داده و خود را ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ وقوع معرفی نکرده باشد غایب محسوب می‌گردد و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.

ملاک محاسبه برای معافیت موقت، از تاریخ ازدواج یا ثبت عقد بوده و زمان معلولیت دررسیدگی موثر نیست.

اگر فرد مشمول خدمت وظیفه، از معافیت موقت به سبب معلولیت همسر بهره‌مند شده باشد (معافیت موقت به او تعلق گرفته باشد) و همسر وی (فرد مشمول) بعد از خاتمه ۵ سال ازدواجشان، و قبل از صدور کارت فوت کند، درخواست کارت معافیت دائم برای فرد مشمول بلامانع خواهد بود.

 در این نوع معافیت غیبت مشمول مانع رسیدگی بوده و در صورت فوت یا طلاق فرد معاف شده و ازدواج مجدد معلول، استفاده همسر جدید از معافیت نیز اشکالی ندارد.

لازم به ذکر است، برای بهره مندی از این نوع معافیت، فرد معلول باید تحت پوشش بهزیستی باشد.

با عنایت به اینکه برابر تبصره ماده «۱» قانون حمایت جامع از حقوق معلولان، معلولیت در سه حوزه جسمی، ذهنی و روانی دسته بندی شده است، منظور از معلولیت جسمی –حرکتی وجود معلولیت در حوزه‌های جسمی (ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب و ...) بینایی، شنوایی و گفتاری میباشد و معلولیت‌های ذهنی و روانی در این نوع معافیت ملاک رسیدگی نخواهد بود و بیماری‌های ذهنی و روانی به تنهایی شامل معافیت نمی‌شود.

در حالتی که معلولیت به صورت ترکیبی باشد و معلولیت ذهنی یا روانی منجر به ایجاد معلولیت جسمی نیز شده باشد، رسیدگی به درخواست فرد مشمول خدمت وظیفه با رعایت مقررات مندرج در ابلاغیه فوق الذکر بلامانع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسفندیار قاسمی
۲۳:۵۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
معافیت پزشکی مانع ازدواج است ۵۱ سال دارم مجرد هستم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۲:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
خیلی قانون مسخره یی هس
لطفا دختران معلول رو راحت بذارین این همه مشکلات و دارن شما هم با این قانون مسخره تون چی رو میخایین اثبات کنین ؟ ک بلدین شما هم دخترای معلول رو آزار بدین

واقعا براتون متاسفم
United States of America
یاشار
۰۲:۰۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام من 4 ماهه خدمت میکنم در شرف ازدواج با یه خانم نابینا هستم که ایشان تحت پوشش کمیته امداد هم هستند بنده میتوانم پس از ازدواج برای معافیت اقدام کنم ؟ البته 6 ماه غیبت دارم در صورت توجیه غیبت میتونم معافیت موقت بگیرم؟
Iran (Islamic Republic of)
رامين
۲۲:۰۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
با سلام. مني كه غيبت دارم و الان هم تو عيبت هستم اگه يه دختر معلول رو بگيرم ميتونم از معافيت استفاده كنم؟
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۲:۳۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
دوستان عزیز خیلی هاتون بد متوجه شدین.منظور از جانباز همیشه جنگ و بمب و خمپاره نیست هرچند که نویسنده هم میتونست بهتر بنویسه.
تمام معلولین که تحت پوشش بهزیستی هستند این بند از معافیت سربازی به همسر و فرزندانشون حتی برادرشون تعلق میگیره.
البته این معافیت 5 ساله هم به این خاطر گذاشتن تا مطمئن بشن که خدایی نکرده ازدواج سوری نباشه چون در قدیم خیلی از افراد با این عزیزان معلول ازدواج میکردند و بعد از گرفتن معافیتشون طلاقشون میدادن.
البته خواهش میکنم که فقط فکرتون گرفتن معافیت نباشه و کامل در رابطه با زندگی با این عزیزان معلول که من معتقدم خیلی هاشون بهتر و بیشتر از ما از عهده خودشون و کاراشون برمیان،تحقیق کنید و با زندگیشون بازی نکنین یه سربازی که نهایتا سر و تهش دو سال طول میکشه ارزش نداره که با زندگی و رویاهای یه نفر دیگه بازی کنین.
امیدوارم روزی به این باور برسیم که موفقیت توی زندگی مشترک نه به اختلاف سنی و نه به ظاهر و نه به داشتن یا نداشتن معلولیت برنمیگرده فقط مهم اینه که دوتا آدم واقعا از ته دل همدیگه رو بخوان وبا هم یکی باشن و ضعف ها و کمبودهای همدیگه رو تکمیل کنن.
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۱۰:۲۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
سربازی رو اصلاح کنن معافیت نمیخواد، طرف با درجه گروهبانی میشینه کاراشو سرباز انجام میده حتی چاییشم خودش نمیریزه حقوقم میگیره.
Germany
ناشناس
۰۷:۰۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
بعضیا چه ترسی از سربازی دارن انگار هنوز بچه هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
واقعا باعث شد از خوشحالی بال در بیارم و برم تو هفت آسمون یه چرخی بزنم.بابا دست مریزاد از این همه تعقل وتدبیر.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام
این قانون دقیقا کی تصویب شده؟؟
فکر کنم برای20 سال پیش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
اول میروند معافیت می گیرند و بعدش طلاق
Iran (Islamic Republic of)
ابوالقاسم
۰۷:۲۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام خدا رحمت کنه ایت الله بهشتی را ،فرموند ؛انقلاب ما انقلاب ارزشهاست این عزیزان نور چشم ملت هستند وبالا مقام وبزرگوار وملت اسایش وامنیت خودشان را مدیون این بزرگواران هستند
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۵:۰۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
من که متوجه نشدم یکی بهم توضیح بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
قبلا ازدواج دختران زیر ۱۳ سال بود الان پسران زیر ۱۸ سال واقعا به کجا چنین شتابان
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۱:۱۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
طرح خوبی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
اگه منظور جانباز دفاع مقدس باشه که بعید میدونم الان کمترینشون 50سالشونه. میشه با یه بخش نامه ساده قضیه رو حل کرد. . حرمت جانباز اونم خانمها خیلی بیشتر از اینهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
من یه معلولم ....چه کنم که جنگی اتفاق نیفتاده من معلول یه جانباز به شمار بیام ....این قاتون شامل دختران معلول هم بشه خوبه نه جانبازان پیر ....یکم انصاف داشته باشین . من یه مرد و متاهلم ..
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۲۲:۰۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
لطفااینطورقضاوت نکنید
خانمی که درجریان بمب گذاری ویاعملیاتهای انتظامی و...و...دچارضایعات جسمی شده باید که برای ازدواجش تسهیلاتی رانظربگیرن لطفاتوجه کنید بعنوان۲۵درصدبنده هردوپایم ازناحیه ران تیرمستقیم خورده واصابت ترکش سروگردن وسینه وپا وبعد۲مرتبه موج انفجارشدم وبشدت نظرعصبی ناراحتی دارم ودارومصرف میکنم ودچارشیمیایی هم شدم وترکش نارنجک و...هم خوردم وبااین وضع ۲۵درصدزدن تصورکن خانمی که همین حدودصدمات خورده چقدرناراحتی داره وباتوجه بنیادذره یی بمارسیدگی مطلقانمیکنه فقط مردها همسرشان وخانمهاهم شوهربایدکمکش بکندوتنهاچیزیکه اونم‌خانمها نظرگرفتن همین‌معافیت هست که کمک بزندگیشان بشه
خدابتمام بیماران وجانبازان مظلوم که بقرآن عذاب جسمی میکشیم وهردقه یه قسمت جراحاتمون دردمیگیره بدعای خیرمومنین ومردم شریف ایران فقط شفا عاجل بدهد
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۲۱:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
عزیزان درسراسرجهان به خاطر آماده بودن خودفرد،همه افرادجامعه باید خدمت بروند تنها کشور دنیا که بیهوده افراد رامعاف ازخدمت میکند ایران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
عجب...
من حاضرم
من الان که فک کردم به این نتیحه رسیدم که محبت و مهری که زیر یه سقف بعد از ادواج حاصل میشه خیلی پایدارتر
کی اجرایی میشه الان از کجا باید اقدام کنم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
این موضوعات رو مطرح کردید ای مسولین که اوضاع مون اینه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
خو تعداد مردا کمتر از خانم هاست ....
United States of America
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
واقعا که...ایناهم بااین قانوناشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
مگه‌جانباز‌‌‌خانم‌‌با‌سن‌و‌سال‌سرباز‌داریم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۴۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
این قانونو باید دهه هفتاد میزاشتن نه الان .و اینکه بعید میدونم کسی به خاطر سربازی این کارو بکنه.هر کی هم به خاطر معافیت همچین کاری رو بکنه هر کاری ازش برمیاد
Iran (Islamic Republic of)
سنچولی
۱۹:۳۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام با احترام متاسفم برای این دولت
آیا پسر 18 ساله تا 25 ساله هئت دولت بی کفایت حاضر است با یک زن جانباز 50 تا 60 ساله ازدواج کند .......
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
شما دولت مردان بی نظیرید هروز یه طرح جدید خنده دار میدید بسه دیگه انقد خندیدیم گریمون دراومد حداقل چار سال زود تر میدادید اینو ما لبه مرز پوست انداختیم!
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
خوب این خانوما چند سالشون هست!
Iran (Islamic Republic of)
۰۰۰۰۰
۱۸:۱۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
۱-چرابایدسربازی معافیت داشته باشه،۲-دوستانی که میگن بانوی جانباز کم سن نداریم این همه حمله تروریستی انجام میشه یعنی نمیشه کسی اونجا جانباز شه؟۳- تومناطق جنگی هنوز هم مین هست که هرساله جوون ونوجوون یاشهیدمیشن یاجانباز۴- اگه زندگی یه مرد با ازدواج بایه بانوی جانباز تباه میشه پس این همه ماخانم توایران داریم ک بازندگی کردن باجانبازازندگیشون تباه شده،اصلادرست نیس این حرفا،برادر من اینجور زندگیت تباه نمیشه بلکه وقتی به فکرمعافیت از خدمت به کشورت هستی تبااااهی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
واقعا متاسفم واسه دولت مردان
Iran (Islamic Republic of)
انقلابی
۱۷:۲۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
این خانم های جانباز اکثرشان کادر های نیروی انتظامی یا سپاه هستن که در حین انجام وظیفه آسیب دیدن و مشکل بی همسری ندارن خودشون آدم متناسب با خودشونو دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
واقعا متاسفم برای اونایی که این قانون رووضع کردند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
این قانونو نذارن همین امثال تو میان میگن چرا نذاشتن
همیشه بنی اسرائیلی پیدا میشه
Germany
ناشناس
۰۷:۰۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
من متوجه نشدم یکی به من توضیح بده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
قانون سربازی رو اصلاح کنید یکم هم به فکر جوانان مملکت باشید چاره ای رو هم واسه غایبین کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
خدای نکرده اگر در اثر حمله ای خواهر شما جانباز شد ؟!!!
.......... بله با نوامیس وطن شوخی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
بانوان جانباز اخه الان حداقل نزدیک 50_60سالشون هست یک پسر 18ساله بره با یه خانم 50-60ساله ازدواج کنه؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۳۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
به خدا من راضیم .
فقط معاف بشم کافیه .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
نخبه عزیز
حملات تروریستی اخیر جانباز بانو نداره؟
پلیس کارمند زن نداره حین عملیات جانباز شه؟
منطقه مرزی مین نداره خانم بره روش جانباز شه؟
....
ملت فقط میخوان حرف بزنن
دریغ از فکر کردن قبل سخن گفتن
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۱۹:۲۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
چه سکانس جذابی...
-
مرتضی
۱۸:۱۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
دقیقا الان سی سال است جنگ تمام شد مگه جانباز زن هم هست مجرد باشه اگه منظورشون مال جدیدا است اینها که بسیار انگشت شمار هستن دیگه احتیاج نیست اعلام کیند
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۱۵:۲۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
حالا یکی بیاد زندگیش تباه کنه به خاطر سربازی سربازی خیلی هم خوب به هم نون میدن هم پول خیلی هم خوبه من حاضر م بمیرم و تو آتش منو بندا زن با کسی که دوست ش ندارم ازدواج نمی کنم
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۱۹:۲۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
بری سربازی درست میشی دیگه این حرفو نمیزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
پاسخ 19:23شما یجوری میگی انگار تو سربازی کشته شدی سربازیه دیگه بعد دو سال تموم میشه ولی اون بحث یک عمر زندگیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
بهتره شرایط ازدواج رو تسهیل کنن . ان شاء .... همه مجردا با کفوشون ازدواج کنن .
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۱۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
حالا من سر در میارم این خانوما در چه سالی جانباز هستن
یعنی برای جوانان که سن آنها ۳۰یا۲۰ سال
هستش مناسب هست
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۰۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
زرین پر طاووس به کرکس ندهند.
ازدواج با یک ایثارگر و جانباز ،چه زن و چه مرد افتخار بزرگیست که نصیب هر شخصی نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۵:۰۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
من حاضرم بجای 10 نفر برم سربازی 24 سال خدمت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
سلام پیشنهاد خوبیه تخصصی شود و با حقوق مکفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
اقایون این بانوان مگه هنوز هم هستند؟؟
معرفی کنید من ازدواج میکنم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۳۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
چه ایرادی داره، قانون خوبیه به شرط اینکه کمی اصلاحش کنن، باید به کجا مراجعه کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۳۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
راه حل مشکل تمامی این بانوان جا افتادن چند همسری است.البته همسر دوم از این دست بانوان محترمه باشه که هم مرد توقع خاصی نداشته باشه و هم مشکلات اون خانم حل بشه .مردهایی که زن دارن بیان یکی از اینها رو هم بگیرن تحت پوشش قرار بدن .معافیت هم نیاز نداره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام چند همسری را موافقم
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۱۹:۲۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
حالا یه راهی باز شده ما معاف بشیم،شما با این پیشنهاد هاتون نزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
شما هم که اصلا منتظر فرصت نیستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
آقا رضا شما همیشه این قدر دلسوزید؟؟!!!! :))))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
چقدررررر فداکارید شما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
آیا خود شما حاظری خواهرت همسر دوم یک مرد بشه؟
China
جهان
۱۴:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
راه بهتری برای ترویج ازدواج نیاز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
واقعا متاسفم برای کسی که این طرح رو داده و متاسفم برای اونایی که این طرح رو تصویب کردن ببینید کیا برامون تصمیم میگیرن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
بانوان جانباز حرمت دارن درست نیست با تطمیع کردن مردها با اونا ازدواج کرد. باید فرهنگ سازی بشه و خود مرد باید با عشق و علاقه اسلامی دست به این کار بزنه بدون در نظر گرفتن جانباز بودن و مزایایی که از بنیاد میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
دارید به بچه‌ها 17/18 ساله بی تجربه کار یاد میدهید . بزنن زندگی خودشان را نابود کنند بخاطر سربازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
من دوسال خدمت کردم بازم برگردم عقب خدمت میکنم واقعا متاسفم برای تصمیم گیران که با سرنوشت مردم اینجوری بازی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
من سربازیم رفتم لطفا یکیشونو معرفی کنید باهاش ازدواج کنم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
حداقل بگید این بانوان محترمه کجا مشغول کار هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
این طرح خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
به نظر من این طرح مناسب نیست
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۲:۴۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
این بانوی جانبازی که کسی به خاطر معافیت باهاش ازدواج میکنه چه حسی داره ؟؟؟؟؟؟؟؟ و دیگر اینکه اگه بعد مدتی به طلاق منجر بشه این بانوی 25 درصد نمیشه 50 درصد(از لحاظ روانی میگم که طلاق روش اثر میگذاره)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
پسر تو نابغه هستی . خیلی با حال بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
حرمت این عزیزان را نشکنید با این طرح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
خان
۱۶:۰۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
دوست عزیز اونا هم آدمن دل دارن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
در اصل وظیفه مردهاس نباید دختر پا به سن گذاشته مجردی وجود داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
داداش وظیفه رو شوهر دادن رفت چرا چرت میگی
Iran (Islamic Republic of)
تیمکس
۱۹:۲۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
منم میخوام ازدواج کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
مگه میشه مگه داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رستم
۱۱:۵۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
این واقعا یعنی چی؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
جانباز 25 درصد یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
آقا بیخیال عموی من جانباز 25 درصد موجی بود شهید شد خونوادش نمیتونستن باهاش کنار بیان اونوقت چجوری میخواد این بنده خدا بره 25 درصد رو بگیره باهاش زندگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
ازدواج تشویقی نمیتواندبنیان یک خانواده سالم رانگهداردبایدقانون وعرف ومعیارانتخاب همسررابرای یک زندگی چنددهه نادیده گرفت وباعث افزایش طلاق درجامعه وبچه های طلاق شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
الان همه میرم جانباز میگیرن 5 سال که چیزی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
این قانون توهینه به این بانوان بزرگوار
Germany
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
بعید میدونم کسی بخواد بخاطر معافیت سربازی همچین ازدواجی رو تدارک ببینه.
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۱۹:۲۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
حالا بشین و ببین مردم رو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام خوب از کجا باید همسر جانباز پیدا کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۰:۲۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
چی بگم والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
ای بابا زودتر میگفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
الان دیگه بانوی جانباز کجاست اخه؟
Iran (Islamic Republic of)
بانو
۰۱:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
تمامی خانم هایی که زیر یک سقف با شوهر زندگی می کنن جانباز هستن !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
اصلا قانون درستی نیست لازم است بازنگری شود
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۰۹:۵۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
خوب 10سال صبر میکنیم بعد سربازیمونو میخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
وای خدایا این چه قوانینیه. زن های دوران جنگ که پیرن
Poland
حمیدرضا میرکیانی
۰۹:۳۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
به نظر بنده این قانون مزخرفی است , و شان بانوان جانباز را در حد یک معامله پائین می آورد , جوانانی که به دلایل مشخص میخواهند از خدمت سربازی فرار کنند لیاقت بانوان جانباز را ندارند , ولی صد افسوس که معلوم نیست ؟؟؟؟ تا این اندازه جانبازان و دلاوران انقلاب را تحقیر نکنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد زاده
۰۹:۲۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
به نظر میرسد تصمیم جالبی نباشد ، چون ابتدای موضوع حمایت از بانوان جانباز خواهد بود. ، ولی ادامه آن.....؟!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۵۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
الان مگه مگه زمان جنگه که خانم جانباز داشته باشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
خوب خدای پ چرا ما زنا به افایون جانباز شوهر می کنیم مزایا در نزر نمی گیرید فقط می اریمون تو ماه عسل و برنامه علی خونی را پر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۱۹:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
دوست داری بری سربازی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
با اینکه حرفاتون کاملا درست بود اما غلط املایی زیاد داره
Turkey
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
ازدواج چه ربطی به معافیت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
آره دیگه همین مونده بود فقط این مونده بود اینم ....
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۰۸:۳۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
هدف شما از ازدواج چیه؟؟
هیچی امدوم ازدواج کنم یک معافیت هم بگیرم
اااااااااا خوب مبارک باشه
واقعا اینم شد معافیت
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
این سربازی هم شده مرغ عزا و عروسی.تو هر مجلسی سرشو می برند. آخه با این انگیزه که نمیشه ازدواج کرد.
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۰۸:۲۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
اخه چرا باید معاف بشن
این چه مدل انگیزه دادن واسه ازدواج
یعنی قشنگ یک عامل سوم رو میارین دخیل ازدواج این بنده خداها میکنید
من واقعا درک نمی کنم
آخرین اخبار