معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی مطرح کرد؛

نیمی از شرکت‌های مجوزدار پخش فیلم فعال هستند

اربابی گفت: تا آبان ۹۷ تعداد ۱۷ شرکت، فیلم پخش کردند و ارزیابی‌ها به ما می‌گوید از ۴۲ شرکتی که ما به آن‌ها مجوز پخش دادیم تنها ۲۰ شرکت فعال هستند.

نیمی از شرکت‌های مجوزدار پخش فیلم فعال هستندبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا ولیان پژوهشگر حوزه فرهنگ و هنر گفت: توزیع فیلم از این جهت با اهمیت است که نیمی از فیلم‌های تولید شده امکان اکران و پخش دارند. انتخاب این تعداد فیلم از مجموع فیلم‌های تولید شده در طول یک سال شرایطی را ایجاد می‌کند که حساسیت‌های خاصی به اکران فیلم پیدا کنیم.

وی افزود: توزیع کنندگان و پخش کنندگان فیلم تأثیر بسزایی در جهت گیری و ذائقه سازی برای مخاطبان دارند و می‌توانند با شگرد‌های اقتصادی و بازار توزیع فیلم، پخش ژانر‌های خاصی را به عنوان ژانر‌های اصلی در فضای سینمایی کشور مطرح کنند.

پژوهشگر حوزه فرهنگ و هنر یادآور شد: شرکت‌های توزیع کننده فیلم در نظام توزیع سینمای کشور می‌توانند حلقه اتصال بین بخش تولید و اکران فیلم باشند.

 اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی کشور اظهارکرد: مجوز مجموعه فعالیت‌هایی که در استودیو‌ها و به طورکلی پشتیبانی سینما انجام می‌شود در این اداره کل سازماندهی می‌شود.

وی افزود: نظام طبیعی اکران سینما اینگونه است که فیلم‌هایی از جانب تهیه کنندگان تولید و اکران آن‌ها به سینماداران توصیه شود، اما از آنجایی که این کار شرایط تخصصی دارد طبیعی است که تهیه کنندگان در توزیع آثار تسلط لازم را نداشته باشند و یا گرفتاری‌های نظام تولید اجازه درگیر شدن با نظام توزیع را به آن‌ها ندهد.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی کشور گفت: در این میان سازمان سینمایی به عنوان نماینده مردم و مخاطبان در کارگروه اکران، نظام توزیع را مدیریت می‌کند. این نظام شامل موسساتی هستند و مجموعه توزیع را پشتیبانی می‌کنند.

اربابی گفت: سازمان سینمایی برای نظام اکران مجموعه‌ای از پیش فرض‌ها را دارد و برای دستیابی به اصول، آئین نامه‌ای را برای پخش طراحی می‌کند. این سازمان شرایط را برای رقابت ۴۰ شرکت ثبت شده پخش فراهم می‌کند، اما فعالیت این شرکت‌ها به رفتار‌های خودشان بستگی دارد.

وی افزود: سازندگان فیلم‌ها به دنبال شرکت پخشی هستند که هم حرفه‌ای باشد و هم بیشتر مخاطبان را جذب کند. تا آبان ۹۷ تعداد ۱۷ شرکت، فیلم پخش کردند و ارزیابی‌ها به ما می‌گوید از ۴۲ شرکتی که ما به آن‌ها مجوز پخش دادیم تنها ۲۰ شرکت فعال هستند.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی کشور بیان کرد: شرایط، آئین نامه ها، رفتار‌ها و پشتیبانی‌ها همه در این جهت است که اتفاق خوبی رخ دهد. ممکن است افرادی هم به دلیل منافع خود جریان و چالش‌های خاصی را ایجاد کنند. رویکرد کلی فرآیند به این سمت است که رابطه خوب با مخاطب و سینمای خوب برقرار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار