گروه لیما بار دیگر در خصوص ونزوئلا تشکیل جلسه می‌دهد

رئیس‌جمهور کلمبیا از تشکیل جلسه گروه لیما در بوگوتا در هفته آینده خبر داد.

گروه لیما بار دیگر در خصوص ونزوئلا تشکیل جلسه می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایوان دوکه، رئیس‌جمهور کلمبیا، اعلام کرد گروه لیما هفته آینده در بوگوتا – پایتخت این کشور-- برای بحث در خصوص اوضاع ونزوئلا تشکیل جلسه می‌دهد.

دوکه در مصاحبه با نشریه ناسیونال گفت: گروه لیما برای دومین بار هفته آینده در بوگوتا تشکیل جلسه می‌دهد. همه کشور‌های این نیمکره [جنوبی] بیشترین حمایت خود را برای هدایت ونزوئلا به سوی دموکراسی ارائه خواهند داد.

در پی اعلام تشکیل جلسه گروه لیما، برخی رسانه‌ها زمان برگزاری این نشست را ۲۵ فوریه اعلام کردند.

جلسه قبلی این گروه در ۴ فوریه و در اتاوا –پایتخت کانادا—برگزار شد. در این جلسه، خوآن گوآیدو، سردسته مخالفان ونزوئلا بار دیگر خود را رئیس جمهور موقت معرفی کرد و اعضای این گروه نیز او را به رسمیت شناختند و بر حمایت خود از او تاکید کردند.

گروه لیما از ۱۳ کشور آمریکای جنوبی شامل آرژانتین، برزیل، کانادا، کلمبیا، کاستاریکا، شیلی، گویان، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، پاناما، پاراگوئه، پرو و کانادا تشکیل شده است.

تشکیل این جلسه با هدف تشدید فشار‌ها بر دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا است. مادورو شب گذشته در اظهاراتی، گفتگوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با همتای کلمبیایی‌اش را که با محوریت ونزوئلا برگزار شده بود، محکوم کرد و از آن با «ضیافت نفرت» یاد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار