سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی در بندر امیرآباد بهشهر

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی از سرمایه گذاری هزار و ۵۰۰ میلیاردتومانی بخش خصوصی و دولتی در ۳۰ ماه گذشته در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  علی محمد شاعری نماینده مردم شهر‌های نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ویژه و منحصر بفرد بندر امیرآباد بهشهر، گفت: در سه سال گذشته ۸۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و ۷۵۰ میلیارد تومانی دولتی برای استقرار صنایع کوچک، متوسط و بزرگ و توسعه زیرساخت‌ها در منطقه ویژه امیرآباد بهشهر انجام شد.

وی افزود: این مبلغ سرمایه گذاری درحالیست طی ۲۰ سال و از ابتدای راه اندازی منطقه ویژه امیرآباد تا سال ۹۵، حدود ۶۶۰ میلیارد تومان در این منطقه برای استقرار واحد‌های صنعتی و تولیدی توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده بود و تنها در سی ماه گذشته این رقم بیش از ۸۴۰ میلیارد تومان بوده است.

نایب رییس مجمع نمایندگان مازندران گفت: مهمترین سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه امیرآباد، احداث کارخانه تولید MDF است که بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و ظرف چندماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

شاعری مهمترین صنایع مستقر در این بندر را کارخانه فولاد، کارخانه تولید کاغذ، کارخانه روغن کشی، انبار‌ها و سیلو‌های ذخیره غلات، فرآورده‌های نفتی و روغن خوراکی اعلام کرد و افزود: عملیات احداث کارخانه مبل سازی و چرم سازی در این منطقه شروع شده و به بهره برداری می‌رسد که ۱۵۰۰ اشتغال مستقیم را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: علاوه بر سرمایه گذاری ۸۴۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در سه سال گذشته، دولت در این مدت برای توسعه زیرساخت ها، اسکله‌های تخلیه و بارگیری، ایجاد سیستم‌های پیشرفته رو رو ریلی و خدمات پشتیبانی پسکرانه در امیرآباد بهشهر بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

وی از افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد از ۳.۵ میلیون تن به هفت میلیون تن خبر داد و افزود: طرح‌های متنوع و متعدد اقتصادی سال گذشته باحضور رییس محترم جمهور در امیرآباد افتتاح و به بهره برداری رسید.

نماینده مردم شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درحال حاضر ۲۴۰۰ نیروی کار در منطقه ویژه امیرآباد بهشهر مشغول فعالیت هستند، گفت: ۸۰ درصد این افراد نیرو‌های بومی شهرستان‌های بهشهر، نکا و گلوگاه هستند.

شاعری از توسعه روزافزون تاسیسات و ظرفیت‌های این بندر خبر داد و گفت: در سه سال گذشته اقدامات زیربنایی و زیرساختی زیادی در این منطقه انجام شده است.

وی از رییس جمهور خواست به میمنت چهل سالگی انقلاب و به پاس فداکاری و رشادت‌های مردم مازندران در حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب، هرچه سریعتر لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری اقتصادی امیرآباد بهشهر را به مجلس ارائه کند.

انتهای پیام/آ

توسعه روزافزون تاسیسات و ظرفیت‌های منطقه ویژه امیرآباد بهشهر

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار