رضایت یوفا از عملکرد VAR در لیگ قهرمانان

رئیس کمیته داوران اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از ملکرد سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) در بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا ابراز رضایت کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، کمک داور ویدئویی (VAR) این هفته برای اولین بار در رقابت‌های باشگاهی اروپا به اجرا درآمد که عملکرد آن مورد تایید روبرو روزتی، رئیس کمیته داوران یوفا، قرار گرفت.
روزتی گفت:VAR در تمام استادیوم‌هایی که این هفته میزبان بازی‌های رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان بودند، بی نقص کار کرد.

رزیتی در بیانیه‌ای در وبسایت یوفا گفت: من بسیار خوشحال هستم که VAR اجرا شد. این فناوری به طور کامل و بی نقص کار کرد، و تیم‌های داوری، عملکرد سطح بسیار بالایی داشتند.

بحث برانگیزترین صحنه داوری، گلی بود که آژاکس برابر رئال به ثمر رساند و بازبینی صحنه مردود اعلام شد. اما اعلام تصمیم نهایی ۳ دقیقه زمان برد که همین امر تردید‌هایی را درباره کارایی این سیستم به وجود آورد.

روزتی درباره این موضوع گفت: مهمترین چیز این است که داور تصمیم درستی گرفته است. دقت مهمتر از سرعت است.

ما باید توجه داشته باشیم که این یک وضعیت بسیار پیچیده بود که VAR مجبور بود دو موقعیت آفساید را بررسی کند و داور نیز باید مداخله بازیکن را در نظر بگیرد.

روزتی همچنین گفت که VAR در دو تصمیم دیگ که شامل هند بازیکن پورتو در بازی با رم خارج از محوطه جریمه و اعلام آفساید با تاخیر در بازی "پاری سن ژرمن" و منچستر یونایتد، مورد استفاده قرار گرفت، اما دالتی در تصمیم گیری داور نداشت.


بیشتر بخوانید:

احتمال جریمه پاریسی ها و یونایتدی ها از سوی یوفا

دیماریا جواب هیاهوی اولدترافورد و یونایتدی ها را داد/گلادیاتور جدید رم تیمش را مقابل پورتو پیروز کرد

سرمربی پرتغالی حساسیت سرخپوشان پایتخت را برانگیخت


انتهای پیام/

دفاع روزتی از سیستم کمک داور ویدئویی در لیگ قهرمانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار