انفجار مواد محترقه دست ساز در بوکان حادثه آفرید

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بوکان گفت: انفجار مواد محترقه در منزلی در بوکان، موجب قطع عضو یک نفر و سوختگی شدید سە نفر دیگر شد.

انفجار مواد محترقه دست ساز در بوکان،حادثه آفریدفواد هاشمی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت : در ساعت ۱۷:۵۰ امروز (جمعه) پس از تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد که منزلی در کوچه سروش ۲۷ واقع در بلوار محمد رسول الله ، منفجر شده است ، که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های یک و دو سازمان به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد : حادثه مذکور به علّت ساخت و تهیه مواد محترقه چهارشنبه آخر سال رخ داده که متاسفانه در آن پای راست یک نفر از مچ قطع و سە نفر نیز دچار سوختگی شدید شدند که بلافاصله توسط دو دستگاه آمبولانس اورژانس به بیمارستان انتقال داده شدند.

هاشمی در پایان تاکید کرد : با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال و روز های پایانی سال ، والدین بایستی با در نظر گرفتن خطرات این گونه مواد ، از خرید و تهیه آن در هر مقدار برای فرزندان خودداری کنند و در این مدت بیشتر مراقب کودکان و بالاخص نوجوانان باشند تا شاهد تکرار چنین حوادث‌ دلخراشی نباشیم.

سرهنگ کارآگاه مجید محبعلی فرمانده انتظامی شهرستان بوکان نیز در این مورد به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه گفت : متاسفانه در اثر عدم آگاهی و بی توجهی به توصیه های پلیس مبنی بر عدم استفاده از مواد محترقه، خصوصا مواد محترقه دست ساز ، شاهد حوادث ناگوار و قطع عضو هموطنان در روز های پایانی سال هستیم و امروز نیز ساکنین منزلی درحال تهیه موادمحترقه غیر مجاز بودند که در اثر انفجار ناشی از آن، ضمن آتش سوزی و وارد شدن خسارت به منزل فوق و منازل اطراف ، چهار نفر از ساکنین این منزل ، شامل یک نفر زن و سه نفر مرد ، مصدوم شده اند.

وی تصریح کرد : از محل انفجار مقدار قابل توجهی مواد محترقه آماده عرضه نیز کشف شده و ۳ نفر مصدوم انفجار که دارای سوختگی بالای ۴۰ درصد بوده اند درحال اعزام به مراکز درمانی مرکز استان می باشند.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان های مهاباد ، میاندوآب ، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجرپذیر ترین شهرهای ایران به شمار می رود.

 

انتهای پیام/ف

انفجار مواد محترقه موجب قطع عضو و سوختگی شدید  شد

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.