وزیر فرهنگ و ارشاد خبر داد؛

فعالیت بیش از ۶ هزار عنوان نشریه در کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز بیش از ۶ هزار عنوان نشریه در کشور فعالیت رسانه‌ای دارند.

استان‌ها حرکت شتاب‌دهنده‌ای در حوزه فرهنگ و هنر داشته‌اندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در گردهمایی هنرمندان و اهالی فرهنگ بافت با  اشاره به اینکه در حوزه کتاب از سال ۵۷ تا ۹۶ بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شده ، گفت: در حوزه نشریات فقط ۲۴۹ نشریه داشتیم، اما امروز بیش از ۶ هزار عنوان نشریه در کشور فعالیت رسانه‌ای دارند.

وی افزود: جامعه ایرانی جامعه‌ای است که اگر احساس کند عزت و استقلالش در معرض خطر است مصمم‌تر برای مهین و اسلام کنار هم می‌ماند و در مقابل تهدیدات و توطئه‌ها می‌ایستد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جامعه ایرانی در این ۴۰ ساله در فضای عزت ملی رونق‌هایی در بخش‌های مختلف داشته است، افزود: یکی از عرصه‌های که در این چهل سال می‌توان از آن یاد کرد عرصه هنر، ادبیات، رسانه و ... است که گام‌های قابل‌توجهی انجام شده است.

وی گفت: در حوزه‌های متنوع هنری و فرهنگی تحول قابل توجهی را در مسیر ۴۰ ساله از نظر کمی و کیفی داشته‌ایم و شاهد رویش‌ها بوده‌ایم.

صالحی عنوان کرد: در مجموع استان‌ها و شهرستان‌ها حرکت شتاب‌دهنده‌ای در حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات داشته‌اند و توجه جدی دولت در حوزه فرهنگ و هنر بیش از گذشته و در استان‌ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: از طریق برنامه مشخص سه ساله با استان‌ها مسیر حرکت فرهنگی و هنری خود را تهیه و تنظیم کردیم و استان کرمان استان دوازدهم بود که بین وزارت فرهنگ و ارشاد و استانداری تفاهم‌نامه‌ای امضاشده است.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با تکمیل پروژه‌های فرهنگی سه شهرستان در همین تفاهم‌نامه دیده‌شده است مسئله تکمیل هر دو مجتمع شهرستان بافت و رابر در دستور اقدام کاری وزارتخانه و استانداری کرمان است و یکی از فرصت‌ها که زمینه رونق کار‌های فرهنگی و هنری است فضا‌های فرهنگی و هنری است که با سرعت مناسبی ساخته خواهد شد.

صالحی ادامه داد: در حوزه نیروی انسانی و تکمیل فضا‌های اداری اقداماتی صورت گرفته و نیاز به اجازه اداره استخدامی داریم و مراحلی طی شده است که فضای اداری سه شهرستان تجهیز و زمینه تکمیل آن فراهم شود.

انتهای پیام/ف

صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در گردهمایی هنرمندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.