تعویق سفر ولیعهد رژیم سعودی به پاکستان

سفر محمد بن سلمان، ولیعهد رژیم آل سعود به پاکستان که قرار بود در روز شنبه انجام شود به تاخیر افتاده و روز یکشنبه ۲۸ بهمن آغاز خواهد شد.

تعویق سفر ولیعهد رژیم سعودی به پاکستانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، سفر محمد بن سلمان، ولیعهد رژیم آل سعود به اسلام آباد، پایتخت پاکستان که قرار بود در روز شنبه انجام شود به تاخیر افتاده و روز یکشنبه انجام خواهد شد.

سفر ولیعهد سعودی به اسلام آباد با اعتراض جامعه مدنی، فعالان حامی حقوق بشر، جنبش‌های دانشجویی و مذهبی پاکستان مواجه شده است. گروه‌های صلح و دوستی پاکستان هم که به جنایات آل سعود در یمن و دیگر کشور‌های منطقه اعتراض دارند با این سفر مخالفت کرده اند.

دولت پاکستان در قبال تشدید این اعتراضات اعلام کرد در سفر آتی بن سلمان به پاکستان قرار است دولت عربستان سرمایه گذاری هنگفتی در این کشور داشته باشد.

رسانه‌های پاکستانی نیز نوشته اند: سفر بن سلمان به کشورشان هزینه هنگفتی برای دولت عمران خان که این روز‌ها با بحران اقتصادی سنگین دست و پنجه نرم می‌کند در بر داشته است.

خبر‌ها از ریخت و پاش‌های فراوان حکایت دارد. هفت هتل بزرگ اسلام آباد برای هیات عربستانی رزرو شده و همچنین دولت پاکستان ۳۰۰ خودروی جدید و لوکس به آنان تحویل داده است.

علاوه بر آن ۸۰ کانتینر از وسایل شخصی بن سلمان به کاخ نخست وزیری پاکستان که قرار است وی در آنجا سکونت کند منتقل شده است.

منابع دولتی پاکستان هم اعلام کردند: همه مسئولیت امنیتی هیات عربستانی به نیرو‌های کماندو ارتش و محافظان شخصی بن سلمان واگذار شده است.

در سفر بن سلمان به اسلام آباد ۲۸ تیم خنثی کننده بمب نیز هیات عربستانی را همراهی خواهد کرد. همچنین شش هواپیمای جی ایف ۱۷ مسئولیت نظارت هوایی و اسکورت هواپیمای حامل ولیعهد عربستان پس از ورود به خاک پاکستان را بر عهده خواهند داشت.

بن سلمان پس از دو روز اقامت در پاکستان اسلام آباد را به مقصد کوالالامپور پایتخت مالزی ترک می‌کند.

بن سلمان همچنین طی چند روز آینده به هند، مالزی و اندونزی سفر خواهد کرد. گزارش‌ها حاکی از این است که ولیعهد عربستان برای امضای چند توافقنامه به اسلام آباد سفر می‌کند که شامل قراردادی ۱۰ میلیارد دلاری برای ساخت پالایشگاه نفت در پاکستان است.

این در حالی است که مردم شهر‌های مختلف پاکستان با برگزاری تجمع هایی، مخالفت خود را با سفر شاهزاده سعودی به کشورشان نشان دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار