با معتادان چگونه برخورد کنیم؟

مدیرعامل جمعیت مبارزه با اعتیاد و پژوهش آسیب‌های اجتماعی خوزستان با اشاره به وجود اعتیاد بین زنان اقشار مختلف از جمله تحصیل‌کرده، گفت: حدود یک سالی است که مشکل اعتیاد در بین زنان خوزستانی افزایش یافته است.

با معتادان چگونه برخورد کنیم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش مرادی در خصوص وضعیت اعتیاد بین بانوان اظهار کرد: حدود یک سالی است که مشکل اعتیاد در بین زنان خوزستانی افزایش یافته است.

وی افزود: برخی از این زنان به علت مسائل و مشکلات خانوادگی یا به اجبار به دلیل این که همسرشان معتاد است، معتاد می‌شوند. البته اعتیاد در بین زنان دانشجو و تحصیل‌کرده نیز وجود دارد.


بیشتر بخوانید:چرا معتادان متجاهر دوباره به دام اعتیاد می‌افتند؟


مدیرعامل جمعیت مبارزه با اعتیاد و پژوهش آسیب‌های اجتماعی خوزستان مصرف قلیان را زمینه‌ساز مصرف مواد مخدر دانست و گفت: یکی از دانشجویان دختر که دچار اعتیاد شده بود، دلیل مصرف قلیان و مواد مخدر را تنوع و تفریح عنوان می‌کرد.

مرادی با تاکید بر لزوم آموزش پیشگیری از اعتیاد، بیان کرد: مشکل ما این است که در درمان معتادان کار کرده‌ایم، اما در بحث پیشگیری خوب کار نشده است؛ در حالی که درمان و پیشگیری مکمل هم هستند.

وی عنوان کرد: با بیماری اعتیاد نباید قهری رفتار شود. چگونگی رفتار با فرد معتاد را باید همگی آموزش ببینند. بهترین روش مبارزه با اعتیاد آموزش است. نخست باید همه افراد جامعه بدانند که اعتیاد به کانون گرم خانواده آسیب وارد می‌کند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

با بیماری اعتیاد، قهری رفتار نکنید

برچسب ها: اعتیاد ، مواد مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار