زندگی نامه رضاقلی روح القدس

گوشه‌ای از زندگی نامه زندگی نامه شهید رضاقلی روح القدس یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید رضاقلی روح القدس یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

فرازی از زندگینامه شهید:

شهید بزرگوار رضاقلی روح القدس، در سال ۱۳۵۰ در شهرستان نقده دیده بصیرت گشود و در لابلای صفای خانواده اش قد کشید و از عصاره تقوی در صداقت، شربت گوارای عزت نوشید. با بازی‌های کودکانه اش دل به دریای محبت زد و به کانون تربیت و تعلیم روانه شد. سال‌های ابتدائی را به خرمی و سرور به اتمام رساند و در مدرسه راهنمائی ثبت نام نمود. این زمان مصادف با اوجگیری عصیان مظلومان تاریخ بر جبر ستمگران بود. اندیشه چگونه ماندن و چگونه زیستن را تا عمق استخوان لمس کرد. از اقیانوس قرآن بهره گرفت و با قلم ایمان به سلاح خصم یورش برد. این دوران نقش بسیجیان در پیروزی انقلاب ملموس‌تر بود. اگر چه برای امرار خانواده بعد از فراغت از تحصیل به کار میوه فروشی می‌پرداخت، از میوه ایثار ثمر شهامت چید و به باغبان اعلی هدیه کرد. به همراه گروهی از دانش آموزان بسیجی پیشانی بند لبیک یا حسـین (ع) بر جبین بست و به دیار همیشه جاوید مهران از طریق بسیج دانش آموزی و بسیج سپاه اعزام شد. اگر چه در وداعش به سوی جبهه‌ها در نگاهش انبوهی از درخواست‌های مهربانانه نهفته بود، زادگاهش را با شبنمی از لطف وداع نمود.

خاطره ورود به مهران که در زیر شلاق ستمگران رنگ از رخسار ملیح باخته بود در دفتر ایامش و در لابلای نامه هایش به زیبایی تفسیر شده است.

مهران برای شقایق انقلاب کانون صفا و خلوص است و میعاد جانبازان تاریخ با علم عباس (ع) است و با نماز حسین (ع). او که در این شهر غریب و به دنبال آشنای دل دردمندش می‌گردد محفل بسیجیان را محرم اسرار خویش می‌یابد. دست در دست مشتی انسان‌های آزاد می‌گذارد و برای آفریدن بزرگی و شهادت نگاهی معصومانه می‌کند.

روز دیدار نزدیک می‌گردد. فرمانده دلاوران فرمان آماده باش می‌دهد. اسلحه را با شهامت ستودنی بر می‌دارد و مرکز ثقل دشمن را نشانه می‌رود. به فرمان امام و برای قدرت قیام اسلامی، نوک مگسک را بر قلب دشمن نشانه می‌رود. برای خرسندی حضرت جهت آرمان مقدس که فرسنگ‌ها راه را برای اثبات این فریضه درنوردیده بود. حادثه برای این نوجوان بسیجی آشناترین تراژدی محفوظ قرن است. آن روز که به قلب دشمن نشانه گرفته بود چند گلوله دشمن برای پیوستن به دریای کرامت لحظه شماری می‌کردند و او نیز در دل شوق انتظار داشت.

شهید مکرم در مورخه۶۶/۱۱/۲۷ در عنفوان جوانی بر اثر اصابت تیر به ناحیه گردن به خیل شهیدان پیوست و درخت انقلاب را با رنگین قطره زندگی مزین نمود.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید رضاقلی روح القدس

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.