استاندار قزوین:

ممنوعیت جذب نیروی سفارشی و غیر متخصص در شهرداری‌ها

استاندار قزوین گفت: ضمن مدیریت هزینه‌ها و نظارت بر عملکرد شهرداران باید با جدیت از جذب نیرو‌های سفارشی و غیر متخصص در شهرداری‌ها جلوگیری شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه شورای همیاری‌های شهرداری‌های استان گفت: باید ساماندهی نیرو‌های شهرداری‌ها جدی گرفته شود، اما به نظر می‌رسد دیوار شهرداری‌ها کوتاه است و هر کس شغل میخواهد به شهرداری مراجعه می‌کند البته گاهی بی عدالتی هم رخ می‌دهد، اما اساس کار این است نیروی متخصص جذب شود.

زاهدی افزود: عمده نیرو‌های تحمیلی یا تخصص ندارند یا وابسته کسی هستند لذا اگرکسی را شایسته ندیدید بگویید استاندار مخالف است و هیچ نیروی غیر متخصص و سفارش شده را جذب نکنید.

وی اضافه کرد: این که در یک سال اخیر شاهد کاهش میزان صدور پروانه‌های ساخت و ساز بودیم و در مجموع شاهد کاهش ۳۵ درصدی منابع شهرداری‌ها از این محل هستیم خبر خوبی نیست و نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته یک رونق نسبی را شاهد بودیم، اما در سال جاری ساخت و ساز‌ها بسیار کاهش یافته است و برای سال آینده نیز چشم انداز خوبی نداریم.

استاندار از تلاش مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری استان تشکر کرد و اظهارداشت: مهمترین رسالت سازمان همیاری‌ها ایجاد درآمد و خدمت به شهرداری هاست و باید در ادامه مسیر هم شاهد عملکرد مثبت این سازمان باشیم.

زاهدی در ادامه گفت: از مدیرکل جدید امور شهری استانداری انتظار داریم نظارت بیش تری بر کار شهرداری‌ها داشته باشد البته منظور ما مچ گیری نیست، اما انتظار می‌رود آموزش نیرو‌ها در اولویت باشد تا خطا به حداقل برسد.

وی بیان کرد: اینکه تهران بگوید در کدام سمینار شرکت کنیم فوق تمرکز گرایی است و باید خودمان در استان برنامه ریزی کنیم و دوره‌ها بر اساس نیاز شهرداران تدوین و اجرا شود.

استاندار تصریح کرد: حمایت ما در آموزش و نظارت حین کار است تا در هنگام کار دچار روزمرگی و خطا نشویم و در این میان ارتباط دفتر شهری و شهرداران می‌تواند بیشتر شود تا از مشکلات کم کنیم.

وی درباره انتقاد برخی شهرداران از محدودیت‌های قانونی گفت: هر جا قانون دست شما را بسته به ما بگویید مسئولیتش را می‌پذیریم البته با دستگاه نظارتی هم لازم است ارتباط مستمر داشته باشید و از راهکار آن‌ها هم استفاده کنید.

وی اظهارداشت: انتظار داریم شهرداران با سازمان همیاری‌ها همکاری بیشتری داشته باشند، زیرا این ظرفیت می‌تواند ضمن انجام کار‌های شما با هزینه‌های کمتر موجب تسریع در اجرای پروژه‌ها شود.

استاندار یادآورشد: شفاف سازی و برنامه محور و واقع گرایی در مدیریت شهری مهم است و باید مورد توجه شهرداران قرار گیرد.

زاهدی اضافه کرد: لازم است از تجارب شهرداران دیگر استفاده شود و در آستانه نوروز برای زیباسازی فضای شهری و جذب گردشگر اقدام شود و بسرعت آماده سازی و مناسب سازی شهر‌ها آغاز شود.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای همیاری‌های شهرداری‌های استان قزوین

برچسب ها: شهرداری ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار