پایان بحران دارو برای بیماران خاص و سرطانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بحران کمبود دارو برای بیماران خاص و سرطانی در این استان پایان یافت.

پایان بحران دارو برای بیماران خاص و سرطانیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حبیب الله موسوی بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان به کمبود داروی بیماران خاص و سرطانی اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، به دلیل واردات تدریجی دارو‌های مورد نیاز این بحران به پایان رسیده و اکنون با کمبود دارو مواجه نخواهیم بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه فعلا بیماران با کمبود دارو مواجه نیستند، اما به دلیل افزایش قیمت دلار، این دسته از دارو‌ها با قیمت بالایی در اختیار بیمارن قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از مجهز بودن بیمارستان‌های استان به تخت‌های دیالیز خبر داد و افزود: تنها بیماران کلیوی شهرستان‌های بهار و فامنین از کمبود این وسیله درمانی رنج می‌بردند که با افتتاح بیمارستان‌های جدید و در نظر گرفتن اتاق‌های دیالیز تا تابستان ۹۸ این مشکل حل خواهد شد.

موسوی بهار با اشاره به هزینه بالای خرید تخت‌های دیالیز، مطرح کرد: برای تجهیز بخش دیالیز بیمارستان‌های در دست بهره برداری فامنین و بهار، از خیرین دعوت به عمل آمده است تا در خرید امکانات مورد نیاز کمک رسان دولت باشند.

وی به ثبت ۳۰ هزار زایمان در سال‌ جاری، از کاهش مرگ مادران باردار و نوزادان در هنگام تولد خبرداد و گفت: در گذشته، هرسال ۴ تا ۵ مورد مرگ مادران و نوزادان در هنگام تولد ثبت می‌شد، این در حالی است که امسال این آمار به ۲ مورد کاهش یافته است؛ جامعه پزشکی تمام تلاش خود را می‌کند تا این آمار به صفر برسد.
انتهای پیام/ب

کاهش مرگ و میر مادران باردار در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار