در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سامانه گردشگری ایران از ۲۶ اسفند فعال می‌شود

رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور از افتتاح و فعال شدن سامانه گردشگری ایران در آستانه فرارسیدن تعطیلات نوروزی خبر داد.

اویس کیانی رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کانون راهنمایان گردشگری کشور و شرکت‌های بخش خصوصی برای نوروز شماره‌ای را برای تماس مسافران در نظر گرفته‌اند. مسافران با تماس با شماره ۹۹۲۲۱۷۱۷ می‌توانند مشکلات، مسائل و سؤالات خود را از راهنمایان گردشگری بپرسند. البته فقط با خطوط همراه اول می‌توان با این سیستم تماس گرفت. سیستم سامانه گردشگری ایران از ۲۶ اسفند ماه سال جاری فعال خواهد بود.

وی افزود: دغدغه ما در آستانه نوروز این است که هر ساله برخی از استان‌ها به خاطر این که پول کمتری خرج کنند، در برابر استفاده از راهنمایان گردشگری در سایت‌های و جاذبه‌های گردشگری خود مقاومت می‌کنند و به جای این کار از افراد غیر خبره و راهنما استفاده می‌کنند. امسال نیز احتمالاً نوروز شلوغی خواهیم داشت و مسئولان می‌توانند با کنترل برخی از زیرساخت‌ها گام‌های خوبی در جهت بهبود کیفیت گردشگری نوروزی بردارند.

رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور تصریح کرد: استفاده از افراد غیر خبره در سایت‌ها و جاذبه‌های گردشگری موجب کاهش ماندگاری گردشگران در استان‌ها و به تبع آن کاهش میزان درآمدزایی ورودی می‌شود. پس حضور راهنما در جاذبه‌های گردشگری منجر به افزایش ماندگاری گردشگران در استان‌ها و معرفی کامل و مناسب جذابیت‌های گردشگری استان‌ها به گردشگران می‌شود.

گفتنی است سامانه گردشگری ایران روز ۲ اسفندماه سال جاری در حاشیه برگزاری مراسم روز جهانی راهنمایان گردشگری افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

سامانه گردشگری ایران چه می کند؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.