افتتاح نمایشگاه هنر مفهومی انقلاب تا ظهور در اراک

پنجمین نمایشگاه انفرادی هنر مفهومی انقلاب تا ظهور، در اراک آغاز به کار کرد.

افتتاح نمایشگاه هنر مفهومی انقلاب تا ظهور در اراکبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ پنجمین نمایشگاه انفرادی هنر مفهومی علی لطیفی با موضوع انقلاب تا ظهور در فرهنگسرای آیینه اراک آغاز به کار کرد.

علی لطیفی برگزار کننده و صاحب اثر این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از اراک گفت: در این نمایشگاه ،به برداشتی مطالعاتی و ذهنی ،از پیروزی انقلاب اسلامی و ۴۰ سال ایستادگی ،مقاومت وفداکاری دلاورانه شهیدان پرداخته شده است .

لطیفی افزود: با توجه به آموزه های دینی ما و وام گرفتن از جملات بزرگان به این قضیه پی خواهیم برد که انقلاب اسلامی پرتویی از عاشورا بوده و همچنین انقلاب اسلامی سرآغاز و زمینه ساز راه رسیدن به ظهور می‌باشد که آثار این نمایشگاه حول همین محور خلق شده است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ،سعی و مطالعاتش را بر این قرار گذاشته تا موضوعات مختلف روز جامعه را در قالب هنرهای جدید ارائه کرده و به عرصه اجرا درآورد، علت انتخاب این موضوع را سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب عنوان کرد.

برگزار کننده نمایشگاه هنر مفهومی انقلاب با بیان این که سبک این نمایشگاه هنر مینیمال است هدف و نتیجه گیری این نمایشگاه را ،رسیدن به راه روشن دانست.
وی اضافه کرد: پنجمین نمایشگاهِ انفرادی هنر مفهومی انقلاب تا ظهور ، از تاریخ ۲۸ لغایت ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۷ در فرهنگسرای آیینه اراک صبح ها از ساعت ۹ الی ۱۳ و عصر ها از ساعت ۱۵ الی ۱۹ دایر است.
هنر مفهومی (Conceptual art) گونه‌ای ازهنرهای تجسمی است که در آن مفهوم یا ایدهی موجود در اثر، زیبایی‌شناسی معمول و مواد به‌کار رفته برای خلق آن اولویت دارد. در هنر مفهومی ایدهی با مفهوم، مهم‌ترین جنبهی کار است.
هنر مفهومی به دو موضوع خواستگاه و ریشه‌ی تاریخی و چگونگی پیدایش این فعالیت و هدف ، پیام و نوع نظام ارزش‌داوری می پردازد.

انتهای پیام / ج

برگزاری نمایشگاه انفرادی هنر مفهومی در فرهنگسرای آیینه اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.