بهره برداری از طرح جداسازی آب شرب و بهداشتی در هریس

مدیر امور آب و فاضلاب هریس گفت: نخستین طرح ۲ شبکه‌ای جداسازی آب شرب و بهداشتی استان در شهر بخشایش این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، زحمتی در حاشیه بهره برداری از ساختمان توزیع آب تصفیه شده این شهر گفت: این طرح به صورت نمونه در سطح استان در این شهر اجرا شده است.

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح بیش از ۲ کیلومتر لوله از تصفیه خانه تا ساختمان توزیع در داخل شهر لوله گذاری شده و بیش از ۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر آب و فاضلاب هریس یادآوری کرد: تصفیه خانه آب بخشایش در راستای طرح آبرسانی به این شهر و به منظور بهبود کیفیت آب نسبت به روش اسمز معکوس اجرا شده است.

زحمتی میزان آب ورودی به تصفیه خانه بخشایش را ۲۶ مترمکعب در ساعت اعلام کرد و ادامه داد: میزان آب خروجی این تصفیه‌خانه نیز ۱۸ مترمکعب در ساعت بوده و سختی آب ورودی ۸۵۰ میلی‌گرم در لیتر و سختی آب خروجی نیز ۵۰ میلی‌گرم در لیتر است.

وی اعتبار کل این طرح‌ها را ۱۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ظرفیت تصفیه آب این تصفیه خانه ۹۰۰ متر مکعب در شبانه روز است.

مدیر امور آب و فاضلاب با اشاره به حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه، اجرای خط انتقال به طول ۱۲ کیلومتر و احداث ساختمان بهره برداری در بخشایش برای بهبود منابع آب این شهر، یادآوری کرد: برای اجرای این طرح‌ها نیز بیش از ۱۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی از مردم بخشایش خواست با توجه به محدودیت جدی منابع آبی در این منطقه در مصرف این نعمت الهی دقت کرده و به صورت بهینه آن را مصرف کنند.

کل اعتبار‌های هزینه شده اداره آب و فاضلاب شهرستان هریس در ۲۰ ماه گذشته در شهر بخشایش ۲۶ میلیارد ریال است.

 

انتهای پیام/ش

طرح جداسازی آب شرب و بهداشتی در هریس به بهره برداری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.