بحران تشنگی پیش‌روی نسل‌های آینده عربستان سعودی

یک کارشناس سعودی اعلام کرد با وجود تلاش عربستان برای شیرین کردن آب، این کشور در سال‌های آینده با بحران کم‌آبی وحشتناکی رو به رو خواهد شد.

کم آبی وحشتناک در انتظار عربستان سعودیبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الخلیج آنلاین، در حالیکه عربستان به علت بحران آبی که با آن روبه‌رو است به شیرین کردن آب دریا روی آورده است یک کارشناس سعودی درخصوص بحران آبی وحشتناکی هشدار داد که راه گریزی از آن وجود ندارد.

دکتر محمد بن حامد الغامدی، کارشناس آب دانشگاه ملک فیصل در گفتگو با روزنامه السبق عربستان اعلام کرد: دلیل رویارویی کشور (عربستان) با این بحران، بی‌توجهی مسئولان به ساخت مخازن راهبردی جهت ذخیره سازی آب‌های زیرزمینی است.

وی با اشاره به اینکه عربستان جزء ده کشور فقیر جهان در حوزه آب است، گفت: نسل‌های آینده در صورت تداوم شاخص‌های موجود با تنشگی روبه رو هستند و هیچ راه گریزی از آن وجود ندارد.

این کارشناس مسائل آبی افزود: از جمله نشانه‌ها و شاخص‌های کم آبی می‌توان به خشک شدن چشمه‌ها و جویبار‌های مناطق الدرع العربی، فروپاشی سیستم کشاورزی و آبیاری سنتی، صحراسازی در کوه ها، انتقال خاک‌های نادر این منطقه، منقرض شدن نسل درخت عرعر که مهمترین پوشش گیاهی این مناطق بود، اشاره کرد.

از سوی دیگر دانشمندان وابسته به سازمان ملل در ژانویه ۲۰۱۸ به عربستان سعودی در خصوص شیرین کردن آب دریا هشدار داده بودند.

بر اساس این گزارش، عربستان روزانه با صرف ۸۵ میلیون ریال سعودی برای شیرین کردن ۶۰ درصد آب مورد نیاز مردمش ۳۱.۵ میلیون متر مربع زباله مایع تولید می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار