کاهش ۴ نفری تلفات گازگرفتگی در آذربایجان شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی از کاهش ۴ نفری تلفات گازگرفتگی در آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه سال گذشته ۳۰ نفر در استان بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن جان خود را از دست دادند، گفت: تلفات گازگرفتگی در مدت مشابه سال جاری ۲۶ نفر بوده که کاهش ۴ نفری را نشان می‌دهد.

کمالی مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در دی ماه امسال ۹ نفر براثر استنشاق گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند که این آمار درمقایسه بامدت مشابه سال قبل که ۹ نفر بوده تفاوتی نکرده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۴۷ نفر بر اثر استنشاق گاز سمی مونواکسید کربن جان خود را از دست داند که از این تعداد ۳۱ نفر مرد و ۱۶ نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه گاز مونوکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است، افزود: علایم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغماست.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: سفتی عضلات، افزایش تعداد تنفس، کاهش فشار خون و گاه تنگی مردمک‌ها از دیگر علایم گازگرفتگی است.

وی با اشاره به اینکه مسمومیت شدید با این گاز می‌تواند کشنده باشد، تاکید کرد: باید توجه داشت که اگر فردی در اثر ابتلا به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست ندهد ممکن است دچار نواقص عصبی و روانی پیشرفته نظیر فلج عضوی یا اختلال قوای مغز شود.

 

انتهای پیام/ش

۳۰ نفر در استان بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن جان خود را از دست دادند

برچسب ها: گاز ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.