سفیر ترکیه در ایران:

توان ایران در صنعت موشک افزایش یافته است

دریا اورس گفت: توان ایران در صنعت موشک افزایش یافته و جمهوری اسلامی از این فناوری به عنوان یک ابزار بازدارنده و غیر تهاجمی استفاده می‌کند.

توان ایران در صنعت موشک افزایش یافته است به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ دریا اورس امروز (یکشنبه) که در نهمین نشست معاونان و مدیران بین المللی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری برگزار شد، به ایراد سخنانی در مورد روابط ایران و ترکیه پرداخت.

وی در این میزگرد که توسط دانشگاه علم و صنعت برگزار شد به فعالیت های علمی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ترکیه نسبت به سایر کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر، تعداد زیادی تفاهمنامه بین دانشگاه های ایران و ترکیه به امضا رسیده است. در ترکیه بیش از ۲۰۰ دانشگاه دولتی و غیردولتی فعال داریم و اکثر این دانشگاه ها ارتباطات مناسبی با دانشگاه های ایران دارند.

سفیر ترکیه در ایران تاکید کرد: به عنوان سفیرِ نوسفر و تازه رسیده به تهران می گویم که باید این روابط را هر چه بیشتر و بیشتر کنیم. ایران و ترکیه به عنوان دو کشور بزرگ و قدرتمند منطقه و دو کشور نزدیک با اشتراکات زیاد و دیرینه تاریخی، اجتماعی و عقیدتی هستند.

اورس با بیان اینکه ترکیه آماده پیش بردن این اشتراکات است، بر اغماض نسبت به اختلاف های جزئی  دو کشور تاکید کرد و افزود: این روابط دوستانه در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و حتی مسائل علمی باید ارتقاء یابد.

سفیر ترکیه در ایران در مورد دستاوردهای مشترک ایران و ترکیه در زمینه صنایع دفاعی تصریح کرد: در دهه اخیر شاهد هستید که ایران و ترکیه در زمینه صنایع دفاعی دستاوردهای مهمی کسب کرده اند، چرا که این کشورها حتی در تحریم کشورهای پیشرفته بودند.

وی ادامه داد: این کشورهای پیشرفته همواره به ما تاکید می کنند که از ما خرید کنید اما قطعات یدکی در اختیارمان قرار نمی دهند. قرار است در زمینه فناوری های دفاعی استقلال تام داشته باشیم و به هیچ کشور دیگری وابسته نشویم تا به استقلال و آزادی ایران و ترکیه و وابسته نبودنمان به کشورهای دیگر کمک کند.

اورس تاکید کرد: قرار نیست ایران و ترکیه با هیچ کشوری بجنگند، چون ما کشورهای صلح دوستی هستیم و اقدامات صلح آمیز در منطقه انجام می دهیم اما متاسفانه بحران های ایجاد شده در منطقه از خارج به این دو کشور تحمیل شده است.

وی  افزود: قرار است این تحمیل ها را از پیش راه خود برداریم و بگوییم این منطقه، منطقه ما است و عناصر خارجی را در این منطقه نمی خواهیم؛ باید به تکنولوژی دست یابیم و  این امر به همکاری بیشتر کشورها نیاز دارد.

 سفیر ترکیه در ایران ادامه داد: ما به عنوان کشور ترکیه و کشور دوست و برادر ایران، آماده هستیم در تمام زمینه های فناوری و تکنولوژی همکاری داشته باشیم.

اورس گفت: روابط فناوری، صنعتی، علمی و تکنولوژی ایران و ترکیه بسیار زیاد است و در آینده بیشتر از این هم خواهد شد. همچنین درصدد هستیم روابط علمی و فنی ایران و ترکیه را در سال های آینده بیشتر کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Armenia
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
حالا هر چی علم و موفقیت روی پای خودمان با وجود تحریمها کسب کردیم دو دستی تقدیم ترکیه کنیم ،یه وزارتخانه هم تأسیس کنیم بنام خیریه علمی.
آخرین اخبار