آیت الله مصباح یزدی در یادواره شهدای موسسه امام خمینی(ره)عنوان کرد؛

ضرورت گردآوری خاطرات شهدا/خامه قلم عالمان دینی برتر از خون شهدا است/نباید همه تلاشمان را برای دنیا هزینه کنیم

خامه قلم عالمان دینی برتر از خون شهدا است/نباید خود را برتر از دیگران بدانیمآیت الله مصباح یزدی گفت: باید از خاطرات شهدا استفاده و نکته‌های اخلاقی، دینی و عرفانی آن را تبیین کنیم تا سودی دوچندان ببریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت الله مصباح یزدی،عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در آئین یازدهمین یادواره شهدای این مؤسسه بر جمع آوری و استفاده از خاطرات شهدا تاکید کرد و گفت: باید از خاطرات شهدا استفاده کنیم و در کنار این خاطرات، تحلیل‌ها و نکته‌های اخلاقی، دینی و عرفانی آن را تبیین نماییم  تا نفعی مضاعف داشته باشد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، افزود: شهدا به برخی زندگان و جاماندگان بشارت می‌دهند به طوری که خاطرات و وصایای شهدا بیانگر این است که رسیدن به این مقام دشوار نیست، ولی این بشارت ویژه کسانی است که شایستگی و استحقاق این بشارت را کسب کرده باشند.

 آیت الله مصباح یزدی عنوان کرد:شهدا با خون پاک خود بقای اسلام و انقلاب را رقم زدند و با نوری که از قلب شان جاری شد امت اسلام را حفظ کردند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)  افزود: ارزش شهادت بر هیچ کس پوشیده نیست، اما در کنار آن مسائلی وجود دارد که باید نسبت به آن‌ها توجه داشته باشیم؛ به عنوان نمونه، در روایات خامه قلم عالمان دینی برتر از خون شهدا دانسته شده است.

وی گفت: نباید به خود و اعمال خود مغرور شویم و خود را برتر از دیگران بدانیم، اما باید به خود اعتماد داشته باشیم و بدانیم که اگر اعمال خود را مخلصا لله انجام دهیم، بنا به روایات، در بسیاری از موارد اجری کمتر از اجر شهید نخواهد داشت.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: نباید همه تلاشمان را برای دنیا هزینه کنیم، آن کسی که برای اهداف مادی و دنیوی خود در پشت آیات و روایات مخفی می‌شود و اگر حقوقش کم شود صدایش در می‌آید، باید مراقب باشد تا شامل تفاوت‌های میان حیوان با انسان قرار بگیرد.

 رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)  با قدردانی از زحمات دست اندرکاران برگزاری این یادواره بیان کرد: حضور در این گونه مراسم انسان را برای دریافت فیض آماده می‌کند. راه تقرب به خدای متعال تنها به نماز و روزه و اعمال عبادی مرسوم نیست، بلکه هر عملی با اخلاص در راه خدا انجام شود، دارای ارزش فراوان است.

انتهای پیام/ش

یادواره شهدای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) 

برچسب ها: حوزه علمیه ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار