نوسان در بازار نفت/ قیمت طلا به بالاترین سطح در دو هفته گذشته رسید

بهای جهانی نفت و طلا در معاملات امروز دوشنبه با تغییراتی همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات روز دوشنبه در پی با انتشار گزارشی مبنی بر کاهش فروش خودرو در چین با روند کاهشی همراه بود.

بهای نفت خام که در ژانویه سال ۲۰۱۹ روند صعودی را پیش گرفته بود با ورود به دومین ماه میلادی کاهش یافت. این در حالی بود که نفت سبک آمریکا اندکی رشد داشت.

بر این اساس، هر بشکه نفت برنت [معیار جهانی برای قیمت گذاری نفت خام] با ۵ سنت کاهش ۶۶ دلار و ۲۰ سنت داد و ستد شد. نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۲۳ سنت افزایش ۵۵ دلار و ۸۲ سنت معامله شد.

انتشار گزارش چین مبنی بر کاهش فروش خودروهایش در ماه ژانویه مهمترین علت پایین آمدن بهای نفت خام عنوان شده است. این روند نگرانی‌ها در مورد مصرف سوخت را در دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان افزایش داد. فروش خودرو‌های چینی در ژانویه ۱۵.۸ درصد تنزل یافت که در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی، کاهش چشمگیری است. این نخستین کاهش تولید خودرو در چین پس از سال ۲۰۱۸ است.

گفته می‌شود افزایش فروش خودرو‌های الکترونیکی و عدم استقبال از خودرو‌های دیزلی در چین و افزایش نگرانی‌ها در زمینه پایین آمدن میزان تقاضا برای نفت، مهمترین عامل کاهش بهای نفت خام بوده است

با این حال گفته می‌شود ظهور نشانه‌های مثبت در روابط تجاری میان چین و آمریکا ممکن است زمینه را برای ارتقای صنعتی و افزایش تقاضا برای خرید نفت را به دنبال خواهد داشت.

در همین حال، بهای جهانی طلا نیز به تاثیر از چشم انداز مثبت در روابط تجاری واشنگتن و پکن و تضعیف ارزش دلار به بالاترین سطح در دو هفته گذشته رسید و هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۳ درصد رشد، ۱۳۲۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.

در بازار سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره و پالادیوم نیز با افزایش همراه بود.

انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار