طرح جامع گردشگری چهارمحال‎وبختیاری با عزم ملی عملیاتی شود

استاندار چهارمحال و بختیاری، خواستار عزم ملی در عملیاتی شدن طرح جامع گردشگری این استان شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از استانداری چهارمحال و بختیاری؛ نشست شورای توسعه این استان با موضوع گردشگری، به میزبانی محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و با حضور چهره‌های استانی و معاونین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در تهران برگزار شد.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست، با اشاره به ظرفیت‌های این منطقه در بخش‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، بوم‎گردی و صنایع دستی، عملیاتی شدن سند بالادستی طرح جامع گردشگری استان را نیازمند عزم ملی بیان کرد.

وی، ضمن اعلام آمادگی برای تخصیص اعتبارات استانی به این طرح، از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاونین سازمان میراث فرهنگی خواست؛ در تأمین اعتبارات مقتضی برای این طرح کارشناسی شده و جامع همکاری کنند.

عباسی همچنین خواستار معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در سایت الکترونیک سازمان گردشگری جهت جذب گردشگر و سرمایه گذار و توجه به رویکرد پروژه محور در توسعه گردشگری استان شد.

وی با اشاره به حضور و پیگیری به عمل آمده در نشست شورای عالی معماری و شهرسازی با موضوعیت طرح گردشگری دیمه که به تصویب آن منجر شد، گفت: زیبنده نیست که یک طرح توسعه محور، ۱۱ سال در بخش‌های مختلف تصمیم‎گیر معطل بماند.

در این نشست، پس از سخنان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و گزارش معاونین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از وضعیت این حوزه در چهارمحال و بختیاری، با پیشنهاد استاندار و استقبال حاضران، مصوب شد؛ کمیته مشترکی با حضور کارشناسان تشکیل و موارد به ترتیب اولویت کارآفرینی و توسعه محور جهت طرح در نشست با معاون رئیس جمهور و رئیس این سازمان، احصا و  اعلام شود.

انتهای پیام/ش

نشست شورای توسعه چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار