مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با اشاره به رشد بیش از ۱۵ درصدی اینترنت در روستا‌های استان، گفت: تعداد روستا‌های دارای اینترنت به ۳۳ درصد افزایش یافته است.

آغاز پیش ثبت نام تلفن روستایی در استان فارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهرابی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در نشست خبری، گفت: در ۴ دهه اخیر در حوزه فناوری اطلاعات اتفاقات خوبی در بازار ICT اتفاق افتاده است.

وی از استقرار بیش از ۱۶۰ شرکت فناور فعال در حوزه ICT در پارک علم و فناوری خبر داد و افزود: ۳۰ شرکت از این شرکت‌ها در زمینه دانش بنیان فعال هستند.

سهرابی از فعالیت ۳۵۰ استارت آپ در استان خبر داد و افزود: ۲۱ مرکز رشد فعال در استان داریم که از این تعداد ۵ مرکز مربوط به پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد و مرکز رشد دفاع بوده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ادامه داد: تعداد رویداد‌های همفکر برگزار شده در استان ۷۶ رویداد بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان به تفکیک استان‌ها بعد از تهران رتبه پنجم کشور با ۱۴۳ شرکت داریم، بیان کرد: در رتبه ICT رتبه چهارم را در تعداد شرکت‌های دانش بنیان داریم.

سهرابی با اشاره به تسهیلات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: در زمینه طرح فناورانه از نوع کسب و کار ۴ طرح، شرکت‌های نوما یک طرح، اپلیکیشن موبایل ۶ طرح را داریم.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ۲۱۰ طرح در سامانه به ثبت رسیده است و از این تعداد ۱۱۶ طرح تایید شده است.

سهرابی با اشاره به اینکه در زمینه سهم اشتغال موبایل در فارس با تعداد هزار و ۱۹۲ نفر رتبه چهارم کشور را بخود اختصاص داده ایم، گفت: همچنین در زمینه سهم شاغلین صنعت موبایل با ۶ درصد و تعداد هزار و ۸۶۴ نفر رتبه سوم کشور را کسب کرده ایم.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در ادامه، بیان کرد: تعداد روستا‌های تحت پوشش تلفن همراه در استان همراه اول را چهار هزار و ۴۲۰ روستا با ۳ هزار و ۶۶۰ خط تلفن و ایرانسل با ۴ هزار و ۲۲۰ روستا و هزار و ۲۳۳ خط تلفن اعلام کرد.

سهرابی از آغاز ثبتنام تلفن روستایی در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به دستور وزیر ارتباطات در جهت کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه شبکه ارتباطی در روستا‌ها این مهم در حال انجام است.

وی تصریح کرد: تمامی روستائیان می‌توانند بصورت غیر حضوری و با ورود به درگاه اینترنتی شرکت مخابرات ایران به ادرس tci.ir/vilreg و تکمیل فرم درخواست پیش ثبت نام تلفن روستایی را انجام دهند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ۲۱۰ طرح در سامانه این اداره‌کل به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۱۶ طرح تایید نهایی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با اشاره به افرایش ۲.۴ دهم برابری ظرفیت انتقال شبکه ملی اطلاعات، اظهار کرد: در مرکز تبادل اطلاعات ۴۸۹ سرویس با تراکنش ماهیانه ۹۵۰ میلیون ریال در حال انجام است.

سهرابی با بیان اینکه پیش از انقلاب مفاهیم ارتباطات به شکل فعلی وجود نداشت، گفت: اوایل انقلاب بیش از ۳۳ هزار تلفن ثابت در استان فعال بود که امروز به بیش از یک و نیم میلیون رسیده است. ضریب نفوذ تلفن ثابت از سه درصد به بیش از ۳۱ درصد و تلفن همگانی از ۱۲۴ به بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه رسیده است.

وی به رشد ۴.۳ دهم درصدی توسعه فیبرنوری طی چهار دهه اخیر در فارس هم اشاره و اظهار کرد: در حوزه پهنای باند رشد ۳۳ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم و پهنای ورودی نیز به ۷۴ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس همچنین با اشاره به رشد بیش از ۱۵ درصدی اینترنت در روستا‌های استان، بیان کرد: تعداد وستا‌های دارای اینترنت به ۳۳ درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.