رشد ۱۳۸ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۳۸ درصدی بارش‌ها در سال آبی جاری خبر داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،مجید بیجندی مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: از ابتدای بارندگی‌های فصل آبی جاری تاکنون ۱۶۷ میلی‌متر بارش در استان داشتیم که ۱۳۸ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به میزان بارش برف و باران در خراسان شمالی در مدت اخیر نسبت به بلند مدت هم افزایش ۴۸ درصدی باران و برف را شاهد بودیم.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی تصریح کرد: این میزان بارش مربوط به امسال است، اما وقتی صحبت از خشکسالی می‌شود یعنی با بارش‌های دو و سه ساله است که خشکسالی برگشت پذیر نیست و اگر این بارش‌ها تداوم داشته باشد از خشکسالی عبور می‌کنیم.

بیجندی پیش‌بینی کرد: در اسفند٬ فروردین و اردیبهشت٬ بارش‌ها در اکثر نقاط بیش از نرمال باشد. هم‌چنین در حوزه دمایی پیش‌بینی می‌کنیم در فروردین دما نرمال است و اگر اتفاق خاصی رخ بدهد اطلاعات منتقل می‌شود.

وی در مورد پروژه بارورسازی ابر‌ها و تاثیر آن در میزان بارش‌ها گفت: سازمان هواشناسی در حوزه بارورسازی ابر‌ها فعالیت داشت٬، اما اکنون فعالیتی در این حوزه نداریم. پروژه بارورسازی ۱۰ تا ۱۵ درصد موثر است و بهتر است توانمان معطوف به این باشد که این میزان آب را با حفظ مدیریت منابع آب صرفه‌جویی کنیم.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی تصریح کرد: ستاد خدمات سفر هواشناسی تشکیل شده و تا نوروز در مبادی ورودی شهر‌ها پیش‌بینی ۳ روزه را به مسافران نمایش می‌دهیم و پیش‌بینی مقصد و مسیر‌های مسافران را به نمایش خواهیم گذاشت.

انتهای پیام / ب

رشد ۱۳۸ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی

برچسب ها: هواشناسی ، بارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.