رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال با اجرای هزار و ۹۹۴ طرح در بخش کشاورزی در استان برای سه هزار و ۱۹۸ نفر شغل ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال با اجرای هزار و ۹۹۴ طرح با صرف هزینه هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات اشتغال برای سه هزار و ۱۹۸ نفر در استان شغل ایجاد شد.

وی به اعطای تسهیلات اشتغال روستایی تاکید کرد و افزود: ۱۰ هزار و ۱۲۴ طرح در حوزه کشاورزی با مبلغ دو هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال توسط متقاضیان طرح ارائه شد که از این میزان تاکنون سه هزار و ۵۸۸ طرح به بانک‌ها معرفی شدند.

یوسفی با بیان اینکه ۶۵ درصد طرح‌های سامانه کارا در استان مربوط به بخش کشاورزی است ، گفت: در میزان تسهیلات پرداخت شده در این سامانه ۷۴ درصد مربوط به حوزه کشاورزی است.

وی اظهار کرد: در سال ۹۶ برای دو هزار و ۶۰۴ نفر در حوزه کشاورزی شغل ایجاد شد که هزار و ۱۲۲ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال نیز تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

یوسفی افزود: این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و کمک‌های فنی و اعتباری ، مشاغل خانگی ، مکانیزاسیون ، رونق تولید ، آبیاری تحت فشار ، صندوق کارآفرینی امید و منابع داخلی بانک‌ها بوده است.

وی فرصت سرمایه گذاری اولویت دار در بخش باغبانی در استان را شامل ساخت، بازسازی و نوسازی گلخانه ها ، کشت و توسعه گیاهان دارویی و زعفران ، توسعه باغ‌ها در اراضی شیب دار و مستعد ، اصلاح و بازسازی باغ‌ها و ساخت واحد‌های باغ پایه مادری عنوان کرد.

وی بیان کرد: فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش زراعی نیز شامل تولید انبوه و صنعتی نشاء محصولات زراعی، سایت تکثیر بذور و حبوبات، تامین ماشین آلات و تجهیزات ادوات وابسته به بخش کشاورزی و دنباله بند ها، بهسازی و نوسازی واحد‌های دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته و بکار گیری توسعه فن آوری نوین در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اولویت‌های سرمایه گذاری و توسعه بخش صنایع تبدیلی و غذایی را نیز شامل بسته بندی ، عصاره گیری گیاهان داروئی ، صنایع تبدیلی میوه‌های دانه دار و دانه ریز ، بسته بندی و فرآوری گوشت قرمز و سورتینگ و بسته بندی میوه و سبزیجات مختلف عنوان کرد.

یوسفی ایجاد، تجهیز و توسعه واحد‌های تولید دام و طیور در قالبت زنجیره تکمیل ، نوسازی و اصلاح واحد‌های پرورش دام و طیور ، توسعه پرورش گاو شیری اصیل ، ایجاد و توسعه مزارع پرورش گوسفند و بز پربازده ، توسعه و ساماندهی پرورش گاو‌های شیری دو منظوره ، مراکز پرورش اسب و ساخت و تجهیز و نوسازی جایگاه پرورش کرم ابریشم را از اولویت‌های سرمایه گذاری در بخش دام عنوان کرد.

گفتنی است: خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود ۴۰ هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.

افزون بر ۸۲ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام / ب 

برای سه هزار و ۱۹۸ نفر در خراسان شمالی شغل ایجاد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.